ژاپن به سختی ترکمنستان را مغلوب کرد/ پیروزی قطر مقابل لبنان

تیم ملی فوتبال ژاپن بازی باخته برابر ترکمنستان را با دشواری فراوان با پیروزی سه بر دو عوض کرد.

کد خبر : 92777
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دی 1397 - 16:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، از گروه ششم رقابت های جام ملت های آسیا، تیم ملی ژاپن پرافتخارترین تیم این مسابقات به مصاف ترکمنستان رفت و در حالی که نیمه نخست را یک بر صفر باخته بود در نهایت به برتری سه بر دو رسید.
«علیرضا فغانی» داور مطرح کشورمان با کمک های «رضا سخندان» و «محمدرضا منصوری» قضاوت این دیدار که در ورزشگاه «آل نهیان» ابوظبی برگزار شد را عهده دار بودند.
در حالی که سامورایی ها خود را آماده یک پیروزی روحیه بخش می کردند و کار را تهاجمی آغاز کردند، اما بازیکنان ترکمنستان با دوندگی بالا و انسجام تیمی مناسب، اجازه هنرنمایی به حریف را ندادند.
در دقیقه ۲۶ «ارسلان آمانوف» کاپیتان ترکمنستان با حرکتی پا به توپ و شوتی سنگین توپ را به تور دروازه ژاپن دوخت تا گلی خاطره انگیز را به ثبت برساند.
تلاش ژاپن در نیمه نخست برای گلزنی در نیمه نخست ثمری نداشت تا این تیم با شکست یک بر صفر به رختکن برود.
ژاپن که نمی خواست شروع ضعیفی در جام ملت های آسیا داشته باشد در نیمه دوم سراسر هجوم شد و در دقیقه ۵۵ با ضربه «یویا اوساکو» به گل تساوی دست یافت.
تنها پنج دقیقه پس از آن غفلت مدافعان ترکمنستان سبب شد تا «یویا اوساکو» گل دوم خود ژاپن را به ثمر رساند تا سامورایی ها نتیجه را تغییر دهند.
در دقیقه ۷۱ نوبت به «ریتسو دوآن» رسید تا سومین گل آبی پوشان ژاپن را به ثمر رسانده و برتری تیمش را قطعی کند.
در دقیقه ۷۸ دروازه بان ژاپن مرتکیب خطا شد تا «فغانی» نقطه پنالتی را به سود ترکمنستان نشان دهد.
«احمد عطایف» پشت توپ ایستاد و گل دوم ترکمنستان را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.
در ادامه ترکمنستانی ها چند بخت نسبی را برای کشاندن کار به تساوی داشتند که به این مهم نرسیدند تا در نهایت ژاپن به سختی پیروز شود.
از ساعت ۱۷ در دیگر دیدار این گروه، ازبکستان و عمان به مصاف خواهند رفت.
**ترکیب ژاپن:
شوئیچی گوندا، مایا یوشیدا، توموآکی ماکینو، تاکهیرو تومی‌یاسو، یوتو ناگاتومو، هیروکی ساکای، ریتسو دوآن، گاکو شیباساکی، گنکی هاراگوچی، تاکومی مینامینو(کویا کیتاگاوا) و یویا اوساکو
**ترکیب ترکمنستان:
مامت اوراز محمداُف، ظفر باباجانوف، مکان ساپاروف، وزیرگلدی ایل‌یاسوف، قربان‌گلدی باتیروف، سردار آنائورازوف، احمد عطایف، رسول هوجایف، ارسلان آمانوف(مراد یاکشیف)، روسلان مینگازوف(تیتوف میهایل) و وحید اورازساهدوف (آنادوردیف)

 

پایان دور نخست از مرحله گروهی با پیروزی قطر مقابل لبنان

 

در آخرین دیدار از روز پنجم رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تیم‌های قطر و لبنان از گروه E مسابقات و از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه هزاع بن زاید العین به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر صفر قطر به پایان رسید. بسام هشام الراوی، مدافع تیم قطر در دقیقه ۶۵ و از روی یک ضربه ایستگاهی و المعز علی عبدالله در دقیقه ۷۹ برای تیم قطر گلزنی کردند.

با برتری قطر در این دیدار و در پایان دیدار دور نخست مسابقات گروه E، عربستان با سه امتیاز و تفاضل گل ۴+ صدرنشین شد و قطری‌ها با تفاضل کمتر در رتبه دوم قرار گرفتند. تیم‌های لبنان و کره‌ شمالی نیز بدون امتیاز در رتبه‌های بعدی ایستادند.

در این دیدار که دومین مسابقه از گروه E بود، لبنان در دقیقه ۳۷ توسط علی همام به گل رسید. مدافع سابق تیم ذوب‌آهن کرنر ارسالی همبازیان خود را با یک بغل پا تبدیل به گل کرد، اما داور چینی به دلیل خطای یکی دیگر از بازیکنان لبنان روی مدافع قطر این گل را مردود اعلام کرد.

در این دیدار رابرت مِلکی و حسن معتوق از لبنان از داور چینی مسابقه کارت زرد دریافت کردند.

با برتری قطر مقابل لبنان دور نخست از مرحله گروهی هفدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا به اتمام رسید و از فردا دور دوم این مرحله از رقابت‌ها آغاز می‌شود.

جام ملت‌های آسیا|پایان دور نخست از مرحله گروهی با پیروزی قطر مقابل لبنان

 

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.