چند اپیزود از تصادف خبرساز پورشه در اصفهان؛ کورس سرعت و ثروت در خیابان‌های شهر

پرونده تصادف عجیب خودروی پورشه در اصفهان همچنان باز است، راننده دستگیر شده اما مردم از پلیس برخورد شدید با مسببان سلب آرامش را طلب می‌کنند.

کد خبر : 99241
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 - 5:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، تصادف عجیب دو دستگاه پورشه با دو خودروی دیگر که بامداد جمعه اهالی خیابان کارگر اصفهان را متوجه خود کرد حالا وارد فاز جدیدی شده است.

اپیزود اول؛ اتفاق در راه است

نیمه شب جمعه دختر و پسر پورشه سوار در خیابان کارگر مسابقه سرعت می‌گذارد. کورس بالا گرفته و هیجان دور دور داغ داغ. صدای خنده‌هایشان بالا رفته و صدای چرخ‌های دو پورشه گران قیمت هوش از سر اهالی محله ربوده. اما اتفاق دیگری در راه است. مرگ با سرعت بالا در حال نزدیک شدن به جوانی است که بی‌خبر از ماجرا در حال رفتن به سمت منزل است.

تصادف توسط برخی رسانه‌ها اینگونه روایت می‌شود: در هنگام کورس دو خودروی پورشه یکی از پورشه‌ها با انحراف از مسیر اصلی با یک دستگاه پراید برخورد می‌کند که به مرگ راننده آن منجر می‌شود.

اپیزود دوم؛ کشتیم دیه‌اش را می‌دهیم!

حالا تصادف رخ داده، پیکر بی‌جان جوان ناکام در خیابان است و آمبولانس در راه. شاهدان عینی ماجرا را اینگونه تعریف می‌کنند: دختر پورشه سوار صدای داد و فریادش به هوا رفته و شکایت می‌کند از خسارتی که به خودروی میلیاردی پدرش وارد شده، او که حالا ماموران نیروی انتظامی را بالای سر خود می‌بیند جمله‌ای عجیب می‌گوید که واکنش بسیاری از مردم را در فضای حقیقی و مجازی به دنبال دارد؛ کشتیم دیه‌اش را می‌دهیم!

اپیزود سوم؛راننده پورشه دیگر متواری شد!

پسر جوان که سوار بر پورشه دیگر بود و سبب ساز این ماجرا، از صحنه متواری می‌شود.

اپیزود چهارم؛ فضای مجازی راوی ماجرا شد

اخبار این حادثه ساعاتی بعد با تصاویر و فیلم در فضای مجازی منتشر و دست به دست می‌شود. حالا در شهر هم صحبت درباره دو پورشه میلیاردی که مرگ جوان اصفهانی را رقم زده‌اند بالاست. آنچه که بیشتر به عنوان کلید واژه در صحبت‌های کاربران فضای مجازی دیده می‌شود هویت مالک خودرو است، این سوال مدام پرسیده می‌شود که او کیست؟ آقازاده یا مسئول دولتی؟

رسانه‌ها به سراغ پاسخ این ماجرا می‌روند که سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان می‌گوید: این خودرو به هیچ‌ یک از مسئولان ارتباطی نداشته، راننده شناسایی، اما متواری شده است و “آقازاده” نیز نبوده است.

اپیزود پنجم؛در خانه قربانی ماجرا چه می‌گذرد؟

فرهاد طاهریان جوان اصفهانی است که در حادثه کورس دو پورشه در خیابان کارگر اصفهان جان خود را از دست داد، او ۲۱ ساله، دانشجو و ورزشکار بود اما قربانی هیجان شبانه دو جوان مرفه اصفهانی شد.

خانه پدری او حالا سیاه‌پوش و ماتم‌زده در عزای رفتن ناگهانی‌اش. مادر فرهاد که در روزهای شیون و گریه‌زاری برخی خبرنگاران را در خانه‌اش می‌بیند به چند جمله بسنده می‌کند: کشور قانون دارد و حق فرزندم را می‌گیرم.

اپیزود ششم؛پلیس و دادستان از پیگیری پرونده می‌گویند

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان می‌گوید: پلیس اجازه نمی‌دهد عده‌ای با دور دور کردن و کورس گذاشتن خودروهای خود در خیابان‌ها نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند.

سرهنگ خدادوست تصریح می‌کند: ماموران پلیس در اجرای قانون تفاوتی بین افراد قائل نیستند و با هر کسی در هر جایگاه و مقامی باشد در صورتی که قانون و حقوق شهروندی را زیر پا بگذارد، قاطعانه برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه راننده پورشه حادثه‌ساز خود را به پلیس معرفی کرده ادامه می‌دهد: ماموران پلیس این فرماندهی محل زندگی راننده متواری را شناسایی کرده بودند که او خود را به پلیس معرفی کرد. در این زمینه پرونده تشکیل و راننده خاطی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفته که وی هم اکنون با حکم مقام قضائی روانه زندان شده است.

علی اصفهانی دادستان اصفهان نیز در توضیح پیگیری قضایی پرونده تصریح می‌کند که پرونده مراحل تحقیقات را طی کرده و با قاطعیت با آن برخورد می‌شود.

دو پورشه میلیاردی خبرساز اصفهان نمونه‌ای از چندین و چند خودرویی هستند که دور دورهای شبانه را تفریح خود می‌دانند اما در سوی دیگر این نمایشگاه اشرافی‌گری خانواده‌هایی هستند که در تامین معیشت زندگی خود درمانده‌اند. مردم از پلیس برخورد قاطع با نمونه‌های عینی این ماجرا را می‌خواهند. آنهایی که نمایش قدرت و ثروت را به کف خیابان‌ها شهر می‌آورند و از کنار جان دیگران به راحتی عبور می‌کنند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.