پیاده‌روی زائران رضوی|تشرف بیش از ۳.۵ میلیون زائر به مشهد مقدس/ ورود بیش از ۳۶۵۰۰۰ زائر پیاده

حرم منور رضوی در سالروز شهادت امام رضا(ع) مملو از حضور زائران است و لحظه به لحظه نیز بر تعداد زائران بارگاه منور رضوی افزوده می‌شود.

کد خبر : 89089
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 آبان 1397 - 10:30

 

به گزارش پایگاه خبریججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرارسیدن ایام پایانی دهه صفر زائران پیاده از سراسر ایران به‌سوی بارگاه منور رضوی رهسپار می‌شوند؛ رسمی چندین‌ساله که در سال‌های اخیر زائر به زائر به تعداد عاشقان امام رضا(ع) افزوده شده است و جمعیتی حدود نیم میلیون نفر در این ایام و به‌صورت پیاده به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند.

این شوق از همان جنسی است که فوج فوج آدم‌ها را در اربعین به کربلا می‌برد تا همگان کنار هم پیاده به پابوس سیدالشهدا(ع) بروند و بعد از چندی آدم‌هایی پیاده در راه‌ها را تنها به‌شوق دیدن پرچم سیاه روی گنبد و گلدسته حرم عالم آل‌محمد(ص) به‌حرکت در می‌آورد.

در این میان اما تمامی ارگان‌‌ها و نهادها بسیج شده‌اند تا در ایام پایانی دهه صفر میزبانی شایسته برای زائران پیاده امام هشتم(ع) باشند و پذیرایی درخوری از این زائران صورت بگیرد.

زائران پیاده امام رضا(ع) از مسیرهای متعددی و از محورهای ورودی شهر مشهد خود را به مشهدالرضا(ع) می‌رسانند تا فعل دلدادگی و عشق به اهل‌بیت(ع) را در ایام پایانی دهه صفر صرف کنند و حضوری میلیونی را کنار سایر دلدادگان اهل‌بیت(ع) در ایام شهادت امام رضا(ع) و پیامبر مهر و عطوفت رقم بزنند.

 در ادامه تازه‌ترین اخبار از این رویداد تاریخی را مشاهده می‌کنید:

اشتیاق مشهدی‌ها برای پذیرایی و اسکان خانگی زائران حریم منور رضوی

مشهدی‌ها همواره برای پذیرایی از زائران دهه آخر صفر آماده بوده‌اند و امسال نیز این سنت را به خوبی به نمایش گذاشتند.

در این میان مشهدی‌های مهمان نواز، با اسکان خانگی و پذیرایی از زائران دهه آخر صفر مشهد تلاش کردند تا تصویری مناسب از مهمان نوازی خود در ذهن مهمانان شمس الشموس رقم بزنند.

در فیلم زیر شاهد اشتیاق مشهدی‌ها برای تحقق این امر هستید:

تجمع بزرگ هیئت‌های عزاداری در بارگاه منور رضوی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) خیل عظیمی از عزاداران و زائران و مجاوران در بارگاه منور رضوی حضور پیدا کرده‌اند.

همچنین همزمان با ظهر شهادت امام رضا(ع) مراسم نماز ظهر به امامت آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد برگزار شد.

مدیحه سرایی و مرثیه سرایی توسط مداحان اهل بیت(ع) از جمله میثم مطیعی از دیگر بخش‌های برنامه ظهر امروز همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) در بارگاه رضوی است.

تجمع بزرگ هیئت‌های عزاداری نیز در حرم منور رضوی در حال برگزاری است.

پایگاه خبر ججین

 


 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.