نقد عکس آرام

آرام

عکاس: الیور کلینک

سال: ۲۰۱۵

کد خبر : 32565
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آذر 1397 - 8:18

نقد عکس آرام

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، الیور کلینک عکاسی است که به امید ثبت پیچیدگی ها و ارتباطات متقابل دنیای اطراف ما، جهان را درمی نوردد. موضوعات عکاسی او متنوع هستند و از یک طبیعت تماشایی تا یک سنت از یاد رفته را شامل می شوند. حلقه اتصال کارهای مختلف او، پیجیدگی فزاینده دنیای مدرن است، پیچیدگی که به طور پیوسته و به روش هایی تازه و غیرقابل منتظره در حال افزایش است. او تغییرات فرهنگی، محیطی که در آن ساکن هستیم را ثبت می کند و به تامل در جهان اطراف و خود ما می پردازد. هدف هنری او این است که با عکس هایش به قصه گویی بپردازد و قدرت تخیل بیننده را به کار بیاندازد.

خود کلینک درباره این عکس به نام آرام می گوید: “به تغییر از سمت دنیای پیشامدرن و سنتی به سوی دنیای مدرن معمولا مدرنیته می گویند. مدرنیته با خود عواقبی به همراه می آورد و باعث کم رنگ شدن جایگاه آداب و رسوم قدیمی، مراسم، و ارتباطات خانوادگی و اجتماعی می شود.

آرام نشان دهنده این خطراتی است که تفاوت های طبیعی و فرهنگی را تهدید می کنند، جایی که مدرنیته، سنت و حیات وحش با هم ادغام می شوند. این عکس مرثیه ای است برای چیزهایی که داریم از دست می دهیم، و هم چنین تجلیلی از فرهنگ هایی که آن قدر قدرت مند هستند که در حاشیه دنیای مدرن امروز، به حیات خود ادامه دهند.

همان طور که به آرامی در حال ورود به این جهان نامتجانس کلی هستیم، همان طور که فرهنگ ها از دست می روند و زندگی پیوستگی بیش تری به خود می گیرد، ما انسان ها و هم چنین خود سیاره زمین روز به روز فقیرتر و محروم تر از قبل می شویم. این عکس بیننده را به درون یک زیبایی شناسی از یاد رفته پرتاب می کند. به امید این که این محو شدن سنت ها همیشگی و برگشت ناپذیر نباشد.”

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.