نخست وزیر هند از بلندترین مجسمه جهان رونمایی کرد

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز چهارشنبه از مجسمه ‘سردار پاتل’ که نماد وحدت قلمداد می شود در ایالت گجرات در جنوب غرب هند رونمایی کرد.

کد خبر : 88521
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آبان 1397 - 9:37

 

پایگاه خبر ججین

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از روزنامه ‘تایمز او ایندیا’ ، نخست وزیر هند در مراسم افتتاح این مجسمه گفت: اگر سردار پاتل هدف متحد کردن هند را دنبال نمی کرد اکنون ما باید برای سفر به مناطق مختلف هند روادید دریافت می کردیم.
وی خاطرنشان کرد که برای ساخت این مجسمه صد ها هزار کشاورز هندی تجهیزات و بخشی از زمین های خود را اعطا کردند تا این جنبش بزرگ آغاز شود.
وی گفت این پروژه ای است که وی در طول دوره سروزیری ایالت گجرات به فکر انجام آن بوده است.
مجسمه پاتل با ۱۸۲ متر ارتفاع بلند ترین مجسمه در جهان است. این مجسمه که دو برابر مجسمه آزادی در آمریکا است در نزدیکی رودخانه نارمادا ساخته شده و فاصله آن از سطح رودخانه ۲۴۰ متر است.
ساخت این مجسمه با اعتراضات گسترده مردم محلی روبرو شده است. آنها خواهان جبران خسارت به زمین های خود از سوی دولت هند شده اند.
رهبران محلی اعلام کرده اند که به دلیل نابودی محیط زیست اطراف این مجسمه، در مراسم افتتاح آن شرکت نخواهند کرد. اما دولت گجرات می گوید ۱۲۰۰ هکتار زمین به ۱۸۵ خانواری که برای تامین زمین مورد نظر برای ساخت مجسمه از مزارع خود جابجا شدند خسارت پرداخت کرده است.
بیش از ۲۰ هزار نیروی پلیس در محل افتتاح این مجسمه حضور داشتند تا از اعتراض مردم محلی جلوگیری کنند.
پروژه ساخت این مجسمه ۵ سال پیش در سال ۲۰۱۳، زمانی که نارندرا مودی سمت سروزیری ایالت گجرات را بر عهده داشت آغاز شد.
این مجسمه نمایی از ‘سردار پاتل’ اولین وزیر کشور هند است که با تلاش های خود از تجزیه بیشتر هند پس از جدا شدن پاکستان جلوگیری کرد.
به گفته مقامات هندی فلز لازم برای ساخت این مجسمه از سرتاسر هند جمع آوری شده است.
مجسمه سردار پاتل همچنین به مجسمه ‘مرد آهنین’ نیز مشهور شده است.
به ادعای مقامات این مجسمه می تواند در مقابل توفان های شدید و همچنین زلزله مقاومت کند. بیش از ۲۵۰ مهندس و ۳ هزار و ۴۰۰ کارگر برای ساخت این مجسمه در طول ۳۳ ماه استخدام شده بودند.
مجسمه پاتل یا مجسمه اتحاد هند ۱۷۷ فوت (تقریبا ۴ متر ) بلندتر از مرتفع ترین مجسمه جهان در معبد بودایی ‘اسپرینگ’ در استان هنان چین است.
هسته این مجسمه از بتون ساخته شده است اما سطح بیرونی آن با استفاده از ۵۵۳ پانل برنزی طراحی شده است. این پانل های برنزی از چین به هند وارد شده اند که این امر راهول گاندی رهبر حزب مخالف کنگره را به انتقادات شدید علیه دولت هند وا داشته است. وی اعلام کرده است که نماد اتحاد هند برچسب ‘ساخت چین’ را به دنبال می کشد.
در اطراف این مجسمه یک موزه قرار داده شده است. مقامات تخمین می زنند با افتتاح این مجسمه روزانه ۱۵ هزار بازدید کننده از این موزه و مجسمه دیدار کنند.

 

 


 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.