ظریف: ایران نهاد متناظر اینستکس را ایجاد و تشکیل آن را به اتحادیه اروپا اعلام کرده است

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در مورد موضوعات مورد علاقه فی‌مابین گفتگو کرد.

کد خبر : 97432
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فروردین 1398 - 13:04

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، در این دیدار دکتر ظریف با اشاره به وجود روابطی قوی بین دو کشور در چهل سال گذشته، ابراز امیدواری کرد دولت ائتلافی کنونی ایتالیا روابط خوب اقتصادی خود با ایران را مانند گذشته ادامه دهد. دکتر ظریف همچنین در این دیدار اظهار داشت: ایران نهاد متناظر اینستکس را ایجاد و تشکیل آن را به اتحادیه اروپا اعلام کرده است.

ظریف: ایران نهاد متناظر اینستکس را ایجاد و تشکیل آن را به اتحادیه اروپا اعلام کرده است

«پترو چلی» نیز سفر خود به ایران را به‌دلیل وجود روابطی خوب بین دو کشور دانست و با اشاره به وجود روابط دیرینه و کهن بین دو کشور، خواستار حفظ و تعمیق آن شد و اعلام کرد که گروه دوستی و پارلمانی ایتالیا و ایران در مجلس سنای ایتالیا ایجاد شده است. رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایتالیا همچنین ضمن همدردی با دولت و ملت ایران به‌خاطر وقوع سیل، از ارسال کمکهای بشردوستانه ایتالیا به کشورمان خبر داد.

در این ملاقات همچنین اقدامات خصمانه آمریکا در قبال کشورمان در سال گذشته، تحولات بین‌المللی، مسائل منطقه و همچنین تحولات شمال آفریقا، از جمله محورهای دیگر گفتگو بین طرفین بود.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.