شماره : 1872886
6 / 9 / 1404 - 10:40

عراقچی: در طرف آمریکایی اراده‌ای برای مذاکره وجود ندارد/ در امور داخلی لبنان هرگز دخالت نکرده‌ایم

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه فرانس ۲۴ با بیان اینکه اکنون هیچ مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد، گفت: در طرف آمریکا اراده‌ای برای یک مذاکرهٔ واقعی و منصفانه وجود ندارد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه خبری “فرانس ۲۴” درباره مذاکره با آمریکا تاکید کرد:  الان هیچ مذاکره‌ای وجود ندارد؛ اما کانال‌های گفت‌وگو میان ما و آقای ویتکاف برقرار بوده است. واسطه‌های مختلفی نیز پیام‌ها را منتقل می‌کنند. اما اکنون هیچ تصمیمی برای مذاکره نداریم. چرا؟ چون در طرف آمریکا اراده‌ای برای یک مذاکرهٔ واقعی و منصفانه وجود ندارد.

وی درباره وضعیت بازرسی از تاسیاست هسته‌ای ایران گفت: بازرسی از تأسیسات غیرنظامی که مورد حمله قرار نگرفته‌اند ادامه دارد و مشکلی نیست. اما دربارهٔ تأسیسات آسیب‌دیده، همان‌طور که گفتم، باید چارچوب جدیدی تدوین شودو این باید با آژانس مذاکره شود.

متن این مصاحبه به شرح زیر است:

خبرنگار: سیسیل کولر و ژاک پاری، دو شهروند فرانسوی که به‌اتهام جاسوسی در ایران محکوم شده بودند، در ۲۸ اکتبر و پس از سه سال و نیم بازداشت از زندان آزاد شدند. آن‌ها اکنون در سفارت فرانسه در تهران حضور دارند و منتظر دریافت مجوز خروج از خاک ایران هستند. شما در مقابل، درخواست کرده‌اید که یک شهروند ایرانی، مهدیه اسفندیاری، که در ماه فوریه در فرانسه به‌اتهام تبلیغ تروریسم بازداشت شده و با قید وثیقه آزاد شده است، مبادله شود. اواسط سپتامبر شما اعلام کرده بودید که ما بسیار به مرحله نهایی این مبادله نزدیک شده‌ایم. آیا شما اکنون در پاریس هستید تا این مبادله را واقعاً نهایی کنید؟

عراقچی: مبادله زندانیان بر اساس منافع ملی، موضوعی نسبتاً رایج در روابط بین‌الملل است. این کار نه تعجب‌برانگیز است و نه جدید. این مبادله میان ما و فرانسه مورد مذاکره قرار گرفته است.  توافقی حاصل شده و بله، ما منتظر هستیم که تمامی روندهای حقوقی و قضایی در هر دو کشور طی شود. امیدوارم و فکر می‌کنم که طی یک یا دو ماه آینده، بسته به روند قضایی، این کار انجام شود. فکر می‌کنم که به پایان خواهد رسید و مبادله انجام خواهد گرفت. بله، مبادله صورت خواهد گرفت. دادگاه مهدیه اسفندیاری، طبق روال، باید اواسط ژانویه در فرانسه برگزار شود.

خبرنگار: وضعیت ژاک پاری و سیسیل کولر چگونه است؟ روندهای قضایی آن‌ها چه زمانی به پایان می‌رسد؟

عراقچی:  دادگاه آن ها قبلا برگزار  و احکام صادرشده اما همان‌طور که به شما گفتم، بر اساس قانون ایران و قوانین بسیاری از کشورها، زندانیان می‌توانند بر پایه منافع ملی مبادله شوند. فرایند مبادله در چارچوب شورای عالی امنیت ملی ایران تعیین می‌شود. و همه چیز آماده است. ما منتظر پایان روندهای قضایی در فرانسه هستیم. بنابراین، اواسط ژانویه، این مبادله در دیرترین حالت انجام خواهد شد. امیدوارم چنین شود. همه چیز بستگی به تصمیم دادگاه فرانسه دارد.

خبرنگار: آیا شما موافقت رسمی دولت فرانسه را دارید که تصمیم دادگاه در همین مسیر خواهد بود؟

عراقچی: در تبادل زندانیان میان کشورها همیشه دو طرف وجود دارد.یک تصمیم سیاسی از سوی مقامات لازم است، و همچنین یک تصمیم قضایی از سوی نهادهای قضایی. و این دو قدرت کاملاً مستقل از هم هستند.البته باید نوعی هماهنگی وجود داشته باشد. از طرف ایران این هماهنگی انجام شده است. اکنون ما منتظر طرف فرانسوی هستیم.

خبرنگار: شما همچنین برای بحث دربارهٔ موضوع دیگری اینجا هستید: مذاکرات در این زمینه، چه با آمریکا و چه با اروپا، متوقف شده است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، مرتباً می‌گوید امیدوار است با ایران مذاکره کند.اکنون که او نیز اعلام کرده آمادهٔ مذاکره است، آیا مذاکراتی با آمریکا در جریان است؟ پیش از جنگ ژوئن، شما با فرستادهٔ ویژهٔ او، «استیو ویتکوف»، مذاکره کرده بودید. آیا اکنون با او یا دیگر اعضای دولت آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات در تماس هستید؟

عراقچی: ببینید، الان هیچ مذاکره‌ای وجود ندارد؛ اما کانال‌های گفت‌وگو میان ما و آقای ویتکاف برقرار بوده است. واسطه‌های مختلفی نیز پیام‌ها را منتقل می‌کنند. اما اکنون هیچ تصمیمی برای مذاکره نداریم. چرا؟ چون در طرف آمریکا اراده‌ای برای یک مذاکرهٔ واقعی و منصفانه وجود ندارد. ما آمادهٔ مذاکره هستیم؛ همیشه آماده بوده‌ایم. در سال ۲۰۱۵ مذاکره کردیم و به توافق هسته‌ای رسیدیم.

در سال ۲۰۲۵ هم در حال مذاکره بودیم که آمریکا و اسرائیل به ما حمله کردند. ما همیشه آمادهٔ مذاکره هستیم، اما مذاکرهٔ واقعی و جدی. مذاکره یعنی گفت‌وگو، نه دیکته کردن. هر زمان دولت آمریکا اعلام کند که می‌پذیرد خواسته‌های تحمیلی خود را کنار بگذارد و آمادهٔ یک گفت‌وگوی واقعی و جدی برای دستیابی به منافع دوجانبه و یک نتیجهٔ برد–برد باشد، ما هرگز «نه» نمی گوییم ‌. اما اکنون چنین آمادگی‌ای را از آمریکا نمی‌بینیم.

خبرنگار: آیا تأیید می‌کنید که در هفته‌های اخیر با «استیو ویتکوف» یا «مارکو روبیو» ارتباطی داشته‌اید، حتی اگر مذاکره‌ای در جریان نباشد؟

عراقچی؛ نه، مدتی است که هیچ تماس یا تبادل پیامی نداشته‌ایم. چون همان‌طور که گفتم، به این نتیجه رسیده‌ایم که طرف آمریکایی ارادهٔ واقعی برای مذاکره ندارد. هر زمان که این اراده شکل بگیرد، می‌توانیم فوراً کانال‌ها را فعال کنیم. اما اکنون عجله‌ای نداریم؛ منتظریم. صبر می‌کنیم تا آمریکایی‌ها برای یک مذاکرهٔ واقعی آماده شوند، نه فقط درخواست‌های اغراق‌آمیز مطرح کنند.

خبرنگار: رئیس‌جمهور ایران، «مسعود پزشکیان»، اخیراً نامه‌ای به ولیعهد عربستان، «محمد بن سلمان»، نوشت که گفته می‌شود در آن اعلام کرده آمادهٔ حل اختلاف هسته‌ای از طریق دیپلماسی است. ولیعهد سعودی گفته هر کاری بتواند انجام می‌دهد تا توافقی میان آمریکا و ایران حاصل شود. آیا عربستان، که روابط دشواری با آن داشته‌اید، اکنون یکی از واسطه‌ها میان واشنگتن و تهران است؟

عراقچی: چند نکته وجود دارد: اولاً، نامهٔ رئیس‌جمهور ما به آقای بن‌سلمان هیچ ارتباطی به موضوع هسته‌ای نداشت. این نامه دربارهٔ موضوع حج و تشکر از عربستان برای میزبانی بسیار خوب از زائران ایرانی در سال گذشته و آمادگی برای حج‌های آینده بود.

در موضوع هسته‌ای، ما کاملاً به عربستان اعتماد داریم. سال‌هاست روابط ما رو به بهبود بوده است و اعتماد بین ما هر روز بیشتر می‌شود. ایران و عربستان در سطح بسیار خوبی تفاهم دربارهٔ صلح و ثبات منطقه تفاهم دارند. همکاری کشورهای منطقه، به‌ویژه ایران و عربستان به‌عنوان دو قدرت بزرگ، نقش کلیدی در ثبات منطقه دارد. اما دربارهٔ موضوع هسته‌ای، مشکل ما نبودِ واسطه نیست؛ مشکل، همان رویکرد و‌ رفتار  آمریکا است. تا زمانی که این رفتار تغییر نکند، چگونه می‌توان مذاکره کرد؟

این موضوع ربطی به واسطه‌ها ندارد. کشورهای بسیاری در منطقه به ویژه  کشورهای دوست تلاش کرده‌اند نقش میانجی ایفا کنند، و ما هم با همهٔ آنها در تماسیم و از آن ها قدردانی می‌کنیم اما باز هم می‌گویم: مشکل جای دیگری است.

خبرنگار: موضوع  دیگر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. شورای حکام هفتهٔ گذشته قطعنامه‌ای تصویب کرد که از ایران می‌خواهد همکاری کامل و سریع داشته باشد، ازجمله اعلام میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده و فراهم کردن دسترسی به تأسیسات. چرا این را رد می‌کنید؟

عراقچی: دلیل واضح است؛ شورای حکام، به‌عنوان یک نهاد سیاسی، برخلاف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یک نهاد فنی است، اقدام به صدور چنین قطعنامه‌ای کرده است.  این قطعنامه بدون درنظرگرفتن واقعیت‌های موجود صادر شد، حتی بدون توجه به اینکه تأسیسات هسته‌ای صلح آمیز ما مورد حمله قرار گرفته‌اند. واقعیت‌های میدانی نادیده گرفته شده، این در حالی است که این قطعنامه بدون در نظر گرفتن تجاوزات اسرائیل و آمریکا علیه ما صادر شد، گویی که هیچ جنگی رخ نداده است. این یک اشتباه است.

سید عباس عراقچی , کشور آمریکا , مذاکرات هسته ای , لبنان ,

ما پیش‌تر حسن‌نیت خود را برای همکاری با آژانس نشان دادیم، ازجمله در قاهره، با نقش آفرینی دوستان مصری. آقای «گروسی» به قاهره آمد و توافقی با آژانس داشتیم که به «توافق قاهره» معروف است. چارچوبی برای همکاری تعیین شد. آقای گروسی و آژانس نیز پذیرفتند که واقعیت‌های میدانی جدید متفاوت‌اند و باید همکاری براساس این شرایط جدید باشد. من از آقای گروسی پرسیدم: آیا آژانس پروتکلی برای بازرسی  از تأسیسات هسته‌ای صلح آمیز که بمباران شده‌اند دارد؟ او گفت: خیر، چون چنین موردی هرگز اتفاق نیفتاده است. بنابراین توافق کردیم روش‌های جدیدی تعریف کنیم؛ و این همان «توافق قاهره» است.

در شرایط فعلی نزدیک شدن به این تأسیسات خطرناک است: خطر حملهٔ آمریکا، خطر مهمات عمل‌نکرده، خطر آلودگی رادیواکتیو یا شیمیایی. نزدیک شدن به این سایت‌های بمباران‌شده آسان نیست. بنابراین باید چارچوب و پروتکل جدیدی تدوین شود، و آژانس نیز با این واقعیت موافق است. اما این موضوع در قطعنامهٔ شورای حکام در نظر گرفته نشده است.

خبرنگار: آیا اجازهٔ بازگشت بازرسان را خواهید داد؟

عراقچی: بازرسی از تأسیسات غیرنظامی که مورد حمله قرار نگرفته‌اند ادامه دارد و مشکلی نیست. اما دربارهٔ تأسیسات آسیب‌دیده، همان‌طور که گفتم، باید چارچوب جدیدی تدوین شود و این باید با آژانس مذاکره شود. امیدوارم کشورهای عضو شورای حکام تصمیمات اشتباه نگیرند و این روند را دشوارتر نکنند.

خبرنگار: به نظر شما اسرائیل در حال آماده‌سازی حملات جدید به تأسیسات هسته‌ای ایران است؟ آیا همچنان نگرانید، یا فکر می‌کنید حملات جدید منتفی است؟

عراقچی: رژیم اسرائیل طی دو سال گذشته به هفت کشور حمله کرده است. بنابراین احتمال حملهٔ جدید یا جنگ جدید وجود دارد. اما اگر دوباره ایران را هدف قرار دهند، آیا پیروزی خواهند داشت؟ اگر کاری را انجام داده باشید و شکست خورده باشید، منطق می‌گوید دوباره تکرار نکنید. واقعیت آن است که در حملهٔ گذشته، سامانهٔ پدافند ما به خوبی عمل نکرد، اما سامانهٔ اسرائیلی نیز خوب عمل نکرد. موشک‌های ما توانستند اهداف خود را با دقت هدف قرار دهند، به‌ویژه در روزهای آخر جنگ که موشک‌های ما با قدرت و دقت بالاتری به اهداف خود اصابت کردند.

آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها که در روز اول خواستار تسلیم بی‌قید و شرط ایران بودند، در روزهای آخر تسلیم شدند و خواستار آتش‌بس شدند. ما در جنگ ۱۲ روزه توانایی دفاعی خود را به‌خوبی نشان دادیم. صادقانه بگویم، فکر نمی‌کنم آنها بخواهند آن شکستشان را دوباره تکرار کنند.

خبرنگار: اما با این حال گفته می‌شود ایران بر اثر وقایع لبنان و سوریه تضعیف شده است.

عراقچی: در مورد لبنان، ما هرگز در امور داخلی لبنان دخالت نکرده‌ایم. این ارتش لبنان و حزب‌الله‌اند که خود تصمیم می‌گیرند. مقامات لبنان  از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر تا جایی که در اخبار دیده‌ام، این حمله را محکوم کردند و گفتند از همه ابزارها برای دفاع از شهروندان لبنانی استفاده خواهند کرد.  اینکه ایران بر اثر رویدادهای لبنان تضعیف شده باشد، خیر.

این با واقعیت سازگار نیست. دقیقاً همین برداشت‌ها و تصورات اشتباه بود که اسرائیل را به حمله علیه ما تشویق کرد. در حالی که آنها دیدند ایران همچنان  قدرتمند است.

خبرنگار: در سوریه، رئیس‌جمهور جدید، «احمد الشرع»، در واشنگتن در دیداری تاریخی مورد استقبال قرار گرفت.او می‌خواهد به ائتلاف ضد داعش بپیوندد، در حالی که خودش سابقا یک جهادی بوده است. از زمان به قدرت رسیدنش، چیزی را که «میلیشیاهای ایرانی» می‌نامد اخراج کرده است. او حملات اسرائیل به ایران را محکوم نکرده. از نظر شما او تهدیدی برای ایران است یا دشمن ایران؟

عراقچی: ما در امور داخلی سوریه دخالت نمی کنیم. فکر می‌کنم سوریه امروز با مشکلات فراوانی روبه‌روست. این وضعیت صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند. آنچه ما می‌خواهیم، سوریه‌ای متحد، با یک حکومت واحد و با ثبات است. در غیر این صورت کل منطقه در خطر خواهد بود. خواستهٔ ما، پایان اشغال سوریه توسط اسرائیل است. متأسفانه پس از سقوط بشار اسد، اسرائیل به اشغال سوریه پرداخت. بخش‌هایی که در سوریه اشغال کرده‌اند به مراتب بیشتر از نوار غزه است. امروز سوریه تحت اشغال اسرائیل است.

اسرائیل غزه، فلسطین و سوریه را اشغال کرده است. خطر واقعی، اسرائیل است که با اقداماتش منطقه را بی‌ثبات کرده است.در مورد سوریه، ما فقط ناظر هستیم. آنچه می‌خواهیم، وحدت و تمامیت ارضی سوریه است. و آرزوی ما این است که سوریه دوباره به مرکزی برای ثبات تبدیل شود، نه بحران.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1872886 توسط ججین و در روز پنجشنبه ۶ آذر ۱۴۰۴ ساعت 10:40:14
© Copyright 2025 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1872889
6 / 9 / 1404 - 10:12

پیروزی و صدرنشینی آرسنال، نابودی لیورپول؛ بایرن و اینتر بالاخره باختند/ گلزنی طارمی مقابل رئال در شب پوکر امباپه

در شب پیروزی آرسنال بر بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید بر اینتر؛ مهدی طارمی با وجود شکست المپیاکوس مقابل رئال مادرید گلزنی کرد. لیورپول؟ نابود شد

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، پرونده هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا ۲۶-۲۰۲۵ با برگزاری ۷ بازی همزمان از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته (چهارشنبه) بسته شد؛ جایی که در مهمترین دیدار برگزار شده، آرسنال در دیداری خانگی مقابل بایرن مونیخ در ورزشگاه امارات شهر لندن ۳ بر یک به پیروزی رسید تا نشان دهد فصل خوب و امیدوار کننده‌اش ادامه دارد.

برای توپچی‌های در این بازی؛ یورین تیمبر (۲۲)، نونی مادوئکه (۶۹) و گابریل مارتینلی (۸۶) گلزنی کردند و تک گل باواریایی‌ها نیز توسط لنارت کارل در دقیقه ۳۲ زده شد.

در بازی همزمان؛ اینتر، نایب قهرمان فصل گذشته پس از ناکامی در دربی دلامادونینا مقابل میلان و در حالی که هر ۴ بازی قبلی خود در UCL را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، میهمان اتلتیکومادرید در ورزشگاه متروپولیتانو بود و در حالی که داشت بازی را با تساوی به پایان می‌رساند با گلی لحظه آخری مات شد و ۲ بر یک شکست خورد.

در این بازی ابتدا خولین آلوارس در دقیقه ۹ روخی‌بلانکو را پیش انداخت اما در ادامه پیوتر زیلینسکی در دقیقه ۵۴ پاسخ گل میزبان را داد و کار را به تساوی کشاند اما خب این پایان کار نبود؛ چرا که خوزه ماریا خیمنس با گل دراماتیک دقیقه ۳+۹۰ پیروزی اتلتیکو و شکست نراتزوری را رقم زد.

در دیگر بازی؛ رئال مادرید در خانه المپیاکوس به میدان رفت و پایان یک بازی پرافت‌وخیز را با پیروزی ۴ بر ۳ رقم زد. مهدی طارمی مهاجم ایرانی یونانی‌ها هم که در دقیقه ۲۸ وارد بازی شد، گل دوم تیمش را در دقیقه ۵۲ به ثمر رساند.

برای رئال مادرید در این مسابقه؛ کیلیان امباپه پوکر (۲۲، ۲۴، ۲۹ و ۶۰) کرد و گل دقیقه ۳۲ وینیسیوس جونیور نیز توسط VAR رد شد.

همچنین لیورپول نیز در ادامه فصل کابوس‌وار خود؛ بازی خانگی مقابل آیندهوون در ورزشگاه آنفیلد را با نتیجه دور از ذهن ۴ بر یک واگذار کرد تا شاید این نتیجه وحشتناک، مدیران این باشگاه را برای برکناری زودتر از موعد آرنه اشلوت مجاب کند. لیورپولی‌ها پیشتر تا پایان سال جاری میلادی (حدود یک ماه دیگر) به این مربی فرصت داده بودند.

تک گل لیورپول در این بازی را دومینیک سوبسلای در دقیقه ۱۶ زد.

مدافع عنوان قهرمانی یعنی پاری‌سن‌ژرمن نیز در ورزشگاه پارک دوپرنس شهر پاریس میزبان تاتنهام بود و نسخه تیم انگلیسی را با برد پُرگل ۵ بر ۳ پیچید.

ویتینا در این بازی برای پاریسی‌ها هت‌تریک (۴۵، ۵۳ و ۷۶-پنالتی) کرد و دیگر گل‌های تیم تحت هدایت لوئیس انریکه نیز توسط فابین رویس (۵۹) و ویلیام پاچو (۶۵) به ثمر رسیدند. همچنین لوکاس هرناندس، مدافع فرانسوی PSG در دقیقه ۳+۹۰ با دریافت کارت قرمز مستقیم اخراج شد.

در دو بازی دیگر نتایج به شرح زیر رقم خوردند:

اینتراخت صفر – آتالانتا ۳
اسپورتینگ ۳ – کلوب‌بروژ صفر

بدین ترتیب و در پایان هفته پنجم فاز لیگی UCL تیم‌ فوتبال آرسنال با ۱۵ امتیاز کامل صدرنشین است و ۴ تیم پاری‌سن‌ژرمن، بایرن مونیخ، اینتر و رئال مادرید همگی با ۱۲ امتیاز به ترتیب رده‌های دوم تا پنجم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1872889 توسط ججین و در روز پنجشنبه ۶ آذر ۱۴۰۴ ساعت 10:12:46
© Copyright 2025 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1872880
6 / 9 / 1404 - 0:50

هالیوود تسلیم ترامپ شد/ ساخت یک فیلم به درخواست رئیس جمهور

در پی درخواست مستقیم دونالد ترامپ برای احیای مجموعه محبوب «ساعت شلوغی»، پارامونت ساخت قسمت چهارم این سری فیلم را آغاز کرده است.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، «ساعت شلوغی ۴» در حال ساخت است و پارامونت مسئولیت پخش تازه‌ترین قسمت از این مجموعه پلیسی-کمدی را بر عهده گرفته است.

گفته می‌شود این دنباله دیرهنگام با دخالت‌هایی از سوی دفتر ریاست‌جمهوری پیش رفته است: همان‌طور که پیش‌تر گزارش شده بود، دونالد ترامپ، شخصاً از استودیو خواسته بود این سری فیلم را احیا کند.

برت رتنر، که سه قسمت نخست را کارگردانی کرده بود اما حرفه‌اش در سال ۲۰۱۷ به دلیل اتهامات جنبش #MeToo از مسیر خارج شد، برای کارگردانی قسمت چهارم بازمی‌گردد. او در جریان ساخت مستند «ملانیا» که آمازون ۴۰ میلیون دلار برای انتشار آن پرداخت کرده، به خانواده رئیس‌جمهور نزدیک شده است. «ساعت شلوغی ۴» با حضور دوباره ستاره‌های اصلی، جکی چان و کریس تاکر، نخستین فیلم بلند رتنر پس از «هرکول» در سال ۲۰۱۴ با بازی دواین جانسون خواهد بود.

به گزارش ورایتی، ، پارامونت برای اکران سینمایی «ساعت شلوغی ۴» تنها یک هزینه ثابت پخش دریافت خواهد کرد و ملزم به بازاریابی یا تأمین مالی فیلم نیست. در همین حال، کمپانی برادران وارنر که پشت ساخت فیلم اصلی سال ۱۹۹۸ و دنباله‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۷ بوده است،

درآمد «فست‌دلار» دریافت خواهد کرد؛ به این معنی که استودیو درصدی از فروش گیشه را پیش از بازگشت سرمایه تهیه‌کنندگان دریافت می‌کند.

فیلم اصلی «ساعت شلوغی» که داستان دو افسر پلیس را دنبال می‌کند که مجبورند برای نجات دختر ربوده‌شده یک دیپلمات چینی همکاری کنند، یک موفقیت بزرگ بود و ۲۴۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. دو قسمت بعدی، «ساعت شلوغی ۲» و «ساعت شلوغی ۳» حتی موفق‌تر ظاهر شدند و به‌ترتیب ۳۴۷ میلیون و ۲۵۸ میلیون دلار فروختند، هرچند نقدهای متوسطی دریافت کردند.

از زمانی که این فیلم‌ها در گیشه سلطه داشتند، اغلب کمدی‌ها در سینماها عملکرد چندان موفقی نداشته‌اند. هنوز زمان‌بندی تولید «ساعت شلوغی ۴» مشخص نیست، به‌ویژه با توجه به اینکه جکی چان، که هنرهای رزمی‌اش محور اصلی جنبه‌های کمدی و اکشن فیلم بود، اکنون ۷۱ سال دارد و تاکر نیز از زمان «ساعت شلوغی ۳» در سال ۲۰۰۷ نقش اصلی هیچ فیلمی را بر عهده نداشته است.

پارامونت که اخیرا توسط کمپانی اسکای دنس خریداری شده، برای تکمیل فهرست فیلم‌های آینده خود به عناوین جدید نیاز دارد ــ این شرکت قصد دارد تعداد فیلم‌های سالانه‌اش را از ۸ عنوان کنونی به ۱۵ عنوان در سال ۲۰۲۶، ۱۷ عنوان در ۲۰۲۷ و ۱۸ عنوان در ۲۰۲۸ برساند.

دیوید الیسون، رئیس و مدیرعامل جدید پارامونت، پسر لری الیسون یکی از برجسته‌ترین حامیان مالی ترامپ است. ترامپ علناً از رهبری الیسون در این شرکت رسانه‌ای تمجید کرده است.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1872880 توسط ججین و در روز پنجشنبه ۶ آذر ۱۴۰۴ ساعت 00:50:54
© Copyright 2025 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1872875
6 / 9 / 1404 - 0:45

خانه‌های دولتی آماده ورود به بازار اجاره

طرح مسکن استیجاری برای آن دسته از متقاضیانی که توانایی پرداخت سهم آورده و اقساط وام مسکن ملی را ندارند در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال ۱۰ هزار واحد مسکونی دولتی با نرخ‌های مناسب در اختیار زوج‌هایی که حداکثر پنج سال از زمان ازدواج‌شان گذشته قرار گیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، اولین واحدهای مسکونی اجاره‌ای در مالکیت دولت به زودی با نرخ‌های مناسب در اختیار اجاره‌نشین‌ها قرار می‌گیرد. پس از آنکه وزیر راه و شهرسازی از تملک تعدادی از واحدهای مسکونی برای واگذاری به مستاجران خبر داد، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز اعلام کرد به زودی طرح مسکن اجاره‌ای در کشور اجرا خواهد شد و مقرر شده تا ۱۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال در اختیار متقاضیان قرار گیرد و قطعا اجرای این طرح تجربه‌ای بی‌سابقه در طول سنوات گذشته خواهد بود.

اواخر شهریور ۱۴۰۴ جزئیات عرضه مسکن استیجاری با دو مدل «تامین واحدهای مسکونی آماده» و «ساخت مسکن استیجاری» برای زوج‌های جوان که طی پنج سال اخیر ازدواج کرده‌اند، با حضور وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید. فعلا این برنامه با استفاده از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی اجرا می شود.

دستورالعمل بسته استیجار به استانها ابلاغ شد

حبیب‌اله طاهرخانی ـ معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ـ اخیرا در نشست تخصصی پایش طرح‌های حمایتی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وی و مدیران کل ادارات راه و شهرسازی استان‌های کشور گفته که دستورالعمل ماده ۶ بسته مدیریت بازار اجاره با محوریت تامین مسکن استیجاری برای زوج‌های جوان و گروه‌های کم‌درآمد به استان‌ها ابلاغ و اجرای این سیاست در برخی استان‌های کشور آغاز شده است.

مسکن استیجاری جایگزین مسکن ملی

طاهرخانی با بیان اینکه به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها در کلانشهرها و شهرهای بزرگ ظرفیت تامین مسکن ملکی محدود است و همچنین بخش قابل توجهی از خانوارها به خصوص زوج‌های جوان و دهک‌های کم‌درآمد یک تا چهار امکان ورود به طرح‌های مسکن ملکی ندارند، اعلام کرد: تجربه‌های قبلی نشان داده است بخش قابل توجهی از گروه‌های کم‌درآمد حتی پس از ورود به طرح‌های مسکن ملکی و ثبت‌نام در این طرح‌ها، به دلیل مشکلات مالی و عدم توانمندی در تامین سهم آورده متقاضی، در میانه راه یا پس از آن از طرح انصراف داده یا امتیاز و واحد خود را به مالکان و افراد دیگر واگذار کرده‌اند.

به گفته وی، در موارد بسیاری طرح‌های مسکن حمایتی به هدف اصابت نکرده است. بنابراین ورود به سیاست تامین مسکن استیجاری عمومی به عنوان یکی از وجوه تامین رفاه اجتماعی اجتناب ناپذیر و از تجربه‌های موفق بسیاری از کشورهای دنیاست. از این رو دستورالعمل ماده ۶ بسته مدیریت بازار اجاره با هدف تامین مسکن استیجاری برای زوج‌های جوان تدوین، تصویب و به استان‌ها ابلاغ شده است.

طاهرخانی اعلام کرد: در این راستا اقداماتی نیز در برخی استان‌ها از جمله استان تهران آغاز شده است. اجرای سیاست استیجار عمومی آغازی بنیادین برای اصلاح مسیر سیاستگذاری در بازار مسکن است.

در نشست مذکور، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها، گزارشی از اقدامات خود در راستای اجرای سیاست استیجار عمومی ارایه کردند.

استقبال برخی سازنده‌ها از اختصاص واحدها به طرح مسکن استیجاری

در طرح مسکن استیجاری که دولت چهاردهم دنبال می‌کند از محل اراضی، املاک و مستغلات و همچنین منابع وزارت راه و شهرسازی برای تامین و عرضه مسکن استیجاری استفاده می‌شود و واحدهای مسکونی حاصل از آن به صورت اجاره‌ای به زوج‌های جوان فاقد مسکن برای مدت مشخص و با اجاره‌بهای پایین‌تر از نرخ بازار واگذار می‌شود.

سازنده‌ها و مالکانی که در مناطق هدف وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن استیجاری واحد مسکونی تمام شده یا نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا دارند، نیز به دلیل شرایط رکود حاکم بر بازار و افت تقاضا، از تهاتر یا فروش املاک خود به وزارت راه و شهرسازی استقبال می‌کنند.

تمرکز وزارتخانه عرضه واحدهای استیجاری در استطاعت با مساحت کمتر از ۱۰۰ مترمربع است. همچنین قرار است بخشی از برنامه تامین مسکن کارگران در قالب استیجار عمومی انجام شود و بخش دیگری از طرح به صورت عرضه مسکن ملکی به واجدان شرایط تحقق یابد.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1872875 توسط ججین و در روز پنجشنبه ۶ آذر ۱۴۰۴ ساعت 00:45:02
© Copyright 2025 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1872876
6 / 9 / 1404 - 0:40

چندشغله بودن، پاسخی ناگزیر به بحران دستمزد

کاهش شدید قدرت خرید ناشی از تورم ساختاری، ۶۰درصد از ۱۴میلیون شاغل کشور را مجبور به پذیرش مشاغل دوم و سوم کرده است. این وضعیت به معنای ناتوانی دستمزد یک شغل در تأمین معیشت است.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، پدیده چندشغله بودن در بازار کار ایران، از یک استثنا به یک قاعده تبدیل شده است. هنگامی که نیروی کارِ مولد جامعه (معادل ۵۸درصد شاغلان) مجبور است برای تأمین نیازهای اولیه، زمان و انرژی خود را بین دو یا چند منبع درآمدی تقسیم کند، این وضعیت نشان از یک بیماری مزمن در ساختار توزیع درآمد دارد، نه صرفاً کم‌کاری نیروی کار. داده‌ها حاکی از آن است که حدود ۶۰درصد این جمعیت تحت فشار، درگیر یافتن شغل دوم یا سوم هستند.

علت اصلی و محوری روی آوردن کارگران به مشاغل متعدد، کاهش شدید قدرت خرید در سایه تورم‌های افسارگسیخته است. این دلایل را می‌توان در سه محور اصلی  شامل شکست سیاست‌گذاری دستمزد در برابر تورم ساختاری (کاهش قدرت خرید)،فرار از رسمیّت و هزینه‌های جانبی،عدم تناسب میان مهارت و دستمزد در مشاغل رسمی تقسیم کرد.

همانطور که فعالان کارگری تأکید می‌کنند، مهم‌ترین مشکل، معیشت بسیار بد است. سیاست‌گذاران در تعیین حداقل مزد سالیانه، تلاش می‌کنند عددی بالاتر از نرخ تورم رسمی اعلام کنند (مانند تعیین دستمزد ۱۴۰۴که چند واحد درصد بالاتر از تورم رسمی بود). با این حال، این افزایش‌ها در برابر تورم واقعی و تجربه‌شده در سبد خانوار (که به طور مستمر بالای ۴۰درصد بوده است)، ناچیز تلقی شده و شکاف دستمزدی را عمیق‌تر می‌کند.

حاصل این ناهماهنگی این است که حقوق شغل اول، تنها قادر به تأمین بخشی از نیازهای اساسی است و برای پوشش هزینه‌هایی چون تحصیل فرزندان یا حتی مواد غذایی کافی، درآمد دیگری ضرورت می‌یابد.

بنابر این گزارش, بخشی از کارگران، کارمندان یا حتی بازنشستگان، برای جبران کسری درآمد به سمت مشاغل غیررسمی می‌روند. این مشاغل که اغلب در حوزه‌هایی چون رانندگی یا دلالی تعریف می‌شوند، اگرچه درآمد نقدی فوری فراهم می‌کنند، اما فاقد مزایای اساسی یک شغل رسمی، به ویژه بیمه تأمین اجتماعی و آتیه هستند. این فرار از رسمیّت، خود به یک چرخه معیوب تبدیل می‌شود که امنیت آتی کارگر را تضعیف می‌کند.

مالک حسینی, معاونت اشتغال وزارت کار به درستی اشاره می‌کند که در حال حاضر فرصت‌های شغلی رسمی وجود دارد که نیروی کار برای آن‌ها پیدا نمی‌شود. دلیل این امر، این است که دستمزد پیشنهادی برای آن مشاغل رسمی، با هزینه‌های خانوار مطابقت ندارد. کارفرما توجیه می‌کند که هزینه‌های مواد اولیه و تأمین مالی بالا مانع افزایش دستمزد است، اما در نهایت، این کارگر است که باید هزینه این ساختار را با افزایش ساعات کار بپردازد.

چندشغله بودن، در کوتاه‌مدت یک راه‌حل فردی برای بقا است، اما در بلندمدت، آسیب‌های جدی و ساختاری بر کارگر و بازار کار رسمی وارد می‌کند.

مهم‌ترین آسیب، فرسایش فیزیکی و روانی نیروی کار است. کارگری که بیش از حد توان خود کار می‌کند، دچار خستگی مزمن شده و از نظر سلامتی در معرض خطر قرار می‌گیرد. در نتیجه، بازدهی و کیفیت کاری که در شغل اصلی خود ارائه می‌دهد به شدت افت می‌کند. این کاهش بهره‌وری، در سطح کلان، موتور محرکه رشد اقتصادی را تضعیف می‌کند.

همانطور که اشاره شد، بخش بزرگی از این مشاغل دوم در فضای غیررسمی شکل می‌گیرند. این امر باعث می‌شود که نظام مالیاتی و تأمین اجتماعی کشور، سهم خود را از نیروی کار مولد از دست بدهد و درصد مشاغل رسمی (که از مزایای بیمه برخوردارند) به پایین‌ترین حد خود سقوط کند. این روند، ثبات اجتماعی و اقتصادی دولت را به خطر می‌اندازد.

هدف اصلی قانون کار، تعیین معیاری برای حداقل زندگی شایسته برای کارگر ساده است. وقتی حتی با دو شغل هم نتوان به این حداقل دست یافت، قانون کار عملاً کارایی خود را از دست می‌دهد و به ابزاری صرفاً اداری تبدیل می‌شود، نه یک سپر حمایتی برای کارگران.

فشار زمانی ناشی از کار مداوم، زمان کمتری را برای کارگر باقی می‌گذارد تا در کنار خانواده باشد. این امر کیفیت زندگی خانوادگی را کاهش داده و سلامت روانی اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علیرضا زندیان،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس چند روز اخیر، به گرانی اقلام اساسی و افزایش حقوق ناچیز سالیانه کارمندان و کارگران حقوق اشاره کرد و گفت: موضوع حقوق کارمندان و کارگران بسیار قابل توجه است و باید با جدیت به این مبحث رسیدگی شود؛ بالاخره در پرداخت حقوق کارمندان و کارگران بی عدالتی هایی وجود دارد و افزایش ۲۰ درصدی که دولت در لایحه بودجه در نظر می گیرد، با توجه به افزایش قیمت ها ناچیز است.

وی افزود: اکنون تورم شدیدی را در جامعه می بینیم و اصلا پرداخت حقوق و دستمزدها نسبت به این تورم ناکافی است و معتقدم این موضوع باید با جدیت مورد بررسی قرار گیرد تا نارضایتی ها نسبت به پرداختی ها به به حداقل برسد.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: باید واقعیت های بازار و کف جامعه را دید و لمس کرد نمی شود افزایش قیمت مرغ، گوشت، برنج و امثالهم را شاهد باشیم ولی افزایش حقوق ها ناچیز باشد، به نظرم باید افزایش حقوق ها متناسب با شرایط تورمی باشد تا به قدرت خرید جامعه خدشه ای وارد نشود؛ بالاخره وقتی حقوق ها پایین باشد و قیمت ها افزایش پیدا کنند قدرت خرید هم کاهش پیدا خواهد کرد.

نیاز به مداخله ساختاری برای رسمی‌سازی مشاغل

تا زمانی که سیاست‌گذاران نتوانند تناسبی پایدار بین تورم و افزایش حقوق ایجاد کنند و کارفرمایان نتوانند دستمزد واقعی‌تری بپردازند، پدیده چندشغله بودن به عنوان یک مکانیسم دفاعی اضطراری در بازار کار باقی خواهد ماند. دولت باید با تمرکز بر رشد اقتصادی پایدار و ایجاد هم‌زبانی میان جامعه کارفرمایی و کارگری، سیاست‌هایی را دنبال کند که هدف آن نه تنها افزایش اسمی مزد، بلکه جبران عقب‌ماندگی تاریخی قدرت خرید باشد تا کارگر بتواند با تکیه بر یک شغل شایسته، به تأمین هزینه‌های زندگی و آینده خود بپردازد.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1872876 توسط ججین و در روز پنجشنبه ۶ آذر ۱۴۰۴ ساعت 00:40:03
© Copyright 2025 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1872942
6 / 9 / 1404 - 0:35

آیا با توقف حمایت آمریکا، اوکراین به جنگ ادامه می‌دهد؟

اگر دولت آمریکا دست از حمایت اوکراین بردارد، گمانه زنی‌هایی در این مورد وجود دارد که آیا کی‌یف با وجود مخالفت‌های اروپا با طرح صلح واشنگتن، به جنگ تقریبا ۳ ساله با روسیه ادامه خواهد داد یا خیر؟

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، با یک ضرب الاجل به اوکراین، پایتخت‌های اروپایی را شوکه کرد؛ طرح غافلگیرکننده واشنگتن برای پایان جنگ در اوکراین را بپذیرید یا خطر از دست دادن سلاح‌ها و اطلاعات آمریکایی را بپذیرید.

این موضوع سوال‌هایی را مطرح می‌کند: آیا اروپا ظرفیت جایگزین کردن سلاح‌های ارائه شده توسط ایالات متحده را دارد و آیا اوکراین می‌تواند بدون سلاح‌های آمریکایی به جنگ ادامه دهد.

۱. آیا اروپا می‌تواند به سادگی جایگزین ایالات متحده شود؟

کریستین مولینگ، مشاور ارشد مرکز سیاست اروپا، گفت که اروپا می‌تواند بدون ایالات متحده از اوکراین حمایت کند، اما با ریسک بیشتر. هر چیزی که واشنگتن از ارائه آن دست بکشد، باید با ضرر دادن یا با تغییر نحوه جنگیدن اوکراین جبران شود.

اروپا مهمات، تانک، جت‌های جنگنده و موارد دیگر را به اوکراین ارائه می‌دهد اما سلاح‌های آمریکایی هنوز حیاتی هستند. مهم‌ترین شکاف، دفاع هوایی و موشکی است. بخش عمده‌ای از توانایی اوکراین برای مقابله با موشک‌های بالستیک روسیه به سامانه‌های پاتریوت آمریکایی و موشک‌های PAC-3 آنها بستگی دارد.

اروپا سیستم دفاع هوایی فرانسوی-ایتالیایی SAMP/T را که قابلیت‌هایی مشابه پاتریوت دارد، به اوکراین ارائه می‌دهد و کی‌یف سال آینده سامانه ارتقا یافته SAMP/NG را دریافت خواهد کرد، اما با توجه به حملات ویرانگر روزانه، اوکراین به هر سامانه‌ای که بتواند دریافت کند، نیاز دارد.

۲. اشتراک‌گذاری اطلاعات چقدر مهم است؟

مولینگ خاطرنشان کرد که تشخیص زودهنگام موشک‌های ورودی توسط اوکراین به شبکه‌های ماهواره‌ای و حسگرهای متراکم ایالات متحده متکی است که اروپا آنها را ندارد. دارایی‌های اروپایی می‌توانند به رفع شکاف‌ها کمک کنند، اما هرگز به خوبی آن نخواهد بود.

ترامپ در ماه مارس، بمنظور وادار کردن اوکراین برای آمدن به پای میز مذاکره، اشتراک‌گذاری اطلاعات با کی‌یف را برای مدت کوتاهی متوقف کرد. اوکراین به لطف شرکت فضایی فنلاندی ICEYE به ماهواره‌های جاسوسی دسترسی دارد و اروپا نیز قابلیت‌های اطلاعاتی خود را دارد اما نه به اندازه ایالات متحده.

اروپا می‌تواند به مرور زمان ماهواره‌ها و هواپیماهای شناسایی بیشتری بسازد. اما سال‌ها طول می‌کشد تا فقط به اهداف توانایی کشورهای اروپایی دست یابد، چه برسد بخواهد به کمک اوکراین بیاید.

۳. آیا اروپا در حال حاضر از ایالات متحده بیشتر هزینه نمی‌کند؟

اروپا اکنون به طور واضح از آمریکا بیشتر در اوکراین هزینه می‌کند، اما این بدان معنا نیست که اوضاع را کنترل می‌کند. داده‌های «موسسه کیل» آلمان نشان می‌دهد که از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴، واشنگتن و اروپا به طور متوسط ​​تقریبا سطح یکسانی از تعهدات نظامی ماهانه به کی‌یف را داشته‌اند.

وقتی ترامپ به قدرت رسید، این وضعیت به طرز چشمگیری تغییر کرد. کمک‌های نظامی ماهانه کاخ سفید نزدیک به صفر کاهش یافت، در حالی که هزینه‌های دولت‌های اروپایی در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به نزدیک ۴ میلیارد یورو در ماه افزایش یافتند و حتی پس از یک کاهش، همچنان در طول تابستان چندین برابر بیشتر از آمریکا کمک ارائه کردند.

ایالات متحده به جای دادن سلاح، آنها را می‌فروشد و متحدان را وادار می‌کند تا تحت فهرست الزامات اولویت‌دار اوکراین (PURL)، هزینه‌ها را بپردازند. اما این به اروپا کنترل واقعی نمی‌دهد. مولینگ ابراز عقیده کرد، مشکل عمیق‌تر این است که واشنگتن دیگر با ترتیبات دفاعی به عنوان قراردادهای قابل اعتماد رفتار نمی‌کند و به طور فزاینده‌ای مانند شریکی رفتار می‌کند که هر زمان حال و هوای سیاسی‌اش تغییر می‌کند، آزادانه شرایط را بازنویسی می‌کند و اروپایی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

۴. آیا آمریکا واقعا فروش سلاح به اوکراین را متوقف خواهد کرد؟

ماکسیم اسکریپچنکو، رئیس مرکز گفتگوی ترانس آتلانتیک مستقر در کی‌یف، استدلال کرد که منطق تجاری مانع از توقف کامل می‌شود؛ فهرست الزامات اولویت‌دار اوکراین تعهد ۳.۵ میلیارد دلاری دارد و این پول زیادی برای شرکت‌های دفاعی ایالات متحده است که از آن صرف نظر کنند. او گفت: فکر نمی‌کنم ایالات متحده فروش سلاح به ما (اوکراین) را با هزینه‌هایی که اروپایی می‌پردازد، متوقف کند.

با این حال، مولینگ هشدار داد که اقتدار سیاسی بر انگیزه‌های تجاری غلبه دارد. او با اشاره به مراحلی که دولت ترامپ در گذشته تحویل یا اشتراک‌گذاری اطلاعات را متوقف کرده است، گفت: دولت ایالات متحده می‌تواند با یک تصمیم صادرات را متوقف کند. واشنگتن همچنین می‌تواند، در صورت تمایل، صادرات مجدد را مسدود یا متوقف کند یا تحویل‌ها را یک شبه کاهش دهد تا کی‌یف یا اروپا را تحت فشار قرار دهد.

۵. آیا اوکراین می‌تواند بدون ایالات متحده به جنگ ادامه دهد؟

اوکراین می‌تواند به جنگ ادامه دهد، اما جنگ بلافاصله وارد مرحله‌ای بسیار آسیب‌پذیرتر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر خواهد شد. اوکراین در حال حاضر یکی از بزرگترین صنایع دفاعی اروپا را دارد که پهپادها، موشک‌های میان‌برد و دوربرد، سیستم‌های توپخانه‌ای و مهمات خود را تولید می‌کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، ماه گذشته گفت که این کشور اکنون حدود ۶۰ درصد از آنچه در جبهه نبرد نیاز دارد را تولید می‌کند.

معاون وزیر دفاع اوکراین، روز دوشنبه گفت: در عرض سه سال، ما یک بخش کوچک را به یک صنعت پویا تبدیل کرده‌ایم که به پایه و اساس توانایی دفاعی ما تبدیل شده است.

تمام آن ۴۰ درصد باقی مانده از آنچه زلنسکی به آن اشاره کرده متعلق به آمریکا نیست، اما به اندازه کافی وابسته به آن است که عدم به کارگیری آن بر توانایی اوکراین برای جنگیدن تاثیر بگذارد. در حالی که اوکراین پهپادهای ضدهوایی ارزان تولید می‌کند، هنوز توانایی داخلی برای رهگیری موشک‌های بالستیک ندارد. و برای حفظ این سرعت، کیف به شرکایی نیاز دارد تا به تأمین مالی بخش دفاع داخلی خود ادامه دهد.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1872942 توسط ججین و در روز پنجشنبه ۶ آذر ۱۴۰۴ ساعت 00:35:04
© Copyright 2025 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1872872
6 / 9 / 1404 - 0:30

صفحه نخست روزنامه ها/ پنجشنبه ۶ آذر ۱۴۰۴

مهمترین عناوین روزنامه های کشور را در این صفحه بخوانید.

 

 

پایگاه خبری “ججین

عناوین اخبار روزنامه آسیا در روز پنجشنبه ۶ آذرعناوین اخبار روزنامه افکار در روز پنجشنبه ۶ آذرعناوین اخبار روزنامه اقتصاد سرآمد در روز پنجشنبه ۶ آذرعناوین اخبار روزنامه اقتصاد مردم در روز پنجشنبه ۶ آذرعناوین اخبار روزنامه جهان صنعت در روز پنجشنبه ۶ آذرعناوین اخبار روزنامه رویش ملت در روز پنجشنبه ۶ آذرعناوین اخبار روزنامه عصر رسانه در روز پنجشنبه ۶ آذرعناوین اخبار روزنامه قدس در روز پنجشنبه ۶ آذر

 

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1872872 توسط ججین و در روز پنجشنبه ۶ آذر ۱۴۰۴ ساعت 00:30:42
© Copyright 2025 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1872878
5 / 9 / 1404 - 14:51

لاریجانی: مذاکرات واقعی را می‌پذیریم نه تصنعی

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان بیان کرد که ایران مذاکرات واقعی را می‌پذیرد نه مذاکرات تصنعی از پیش تعیین شده.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار خود با  روسای اندیشکده‌ها و نظریه پردازان عرصه‌ی صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی در سفارت ایران در پاکستان  بیان کرد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند خود را نقطه عطف هر تحول جهانی نشان دهند، اما این نوعی خودفریبی است.

وی تصریح کرد: ما مذاکرات واقعی را می‌پذیریم، نه مذاکرات تصنعی، و نتیجه مذاکرات نباید از پیش تعیین شده باشد.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1872878 توسط ججین و در روز چهارشنبه ۵ آذر ۱۴۰۴ ساعت 14:51:53
© Copyright 2025 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر