روحانی: پای هر میز مذاکره‌ای که به نفعمان باشد، می‌نشینیم

رئیس جمهوری گفت: تعامل نکردن با دنیا به منزله منزوی شدن ایران است لذا با تمامی دنیا سخن می گوییم و با افتخار پای میز مذاکره‌ای که به نفعمان است، می‌نشینیم.

کد خبر : 108025
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آبان 1398 - 12:50

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح کارخانه فولاد در شهرستان بافت با بیان اینکه ایستادگی، مقاومت، صبر و تحمل و سخت‌کوشی منافاتی با تعامل با دنیا ندارد، خاطرنشان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند اگر با دنیا حرف بزنیم دست‌های ما از توان می‌افتد؛ مگر می‌شود یک کشوری در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و منزوی باشد؟ اگر تعامل نکنیم یعنی منزوی شویم.

رییس جمهوری تاکید کرد: باید سر هر میز مذاکره ای که برای منافع ملی ما ضرورت دارد، با افتخار به گفت و گو نشست.

حفظ عزت و اقتدار ملی در گرو تلاش عملی امکانپذیر است

رییس جمهوری با اشاره به اینکه شعار ما را به جایی نخواهد رساند، گفت: حفظ عزت و اقتدار ملی ما تنها در گرو کار و تلاش عملی امکانپذیر است.

وی با اشاره به اینکه زمانی تلاش صنعتگران نمود پیدا می‌کند خوشحالی ما هم مضاعف می‌ شود، افزود: این کارخانه سالانه ۸۰۰ هزار تن فولاد اسفنجی تولید می‌کند و  هر یک از این طرح‌های بزرگ یک ضربه کاری به بدخواهان نظام است.

وی تصریح کرد: ایران مقتدر، توانمند و جوانان غیور، دانشمند و پرتلاش هر روز قدم جدیدی را بر می‌دارد و اینکه یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش کار و مجموعه سرمایه‌گذاری در فاز اول این کارخانه بوده است و اجرای فاز دوم آغاز شده، به معنای آن است ما با همه تلاش و توانمان راه توسعه و پیشرفت کشور را ادامه می دهیم.

رئیس جمهوری گفت: اینکه می گویم عزت ملی را حفظ کنیم و در برابر قدرت‌های دنیا بایستیم تنها با عمل کردن امکان‌پذیر است و اساس کار تلاش عملی و توانمندی ما را به ظهور رساندن است.

روحانی با بیان اینکه ما می‌توانیم نیازمندی‌های کشور را در بسیاری از زمینه‌های مختلف تامین و صادر کنیم گفت: باید اشتغال در خور فارغ التحصیلان دانشگاهی را ایجاد کنیم زیرا امنیت در سایه اشتغال نسل جوان ایجاد می شود.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه توربین استان یزد با تلاش جوانان تحصیل کرده این مرز و بوم،  تصریح کرد: صدها جوان در ساخت قطعات توربین‌ها کمک می‌کنند کار بسیار ارزشمندی است.

رییس جمهوری  با بیان اینکه در استان کرمان و یزد شاهد افتتاح پروژه‌های عظیمی هستیم گفت: وزیر صنعت اعلام کرد که روز گذشته در استان یزد ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و وزیر نیرو اعلام کرد در بخش برق و آب این استان ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شده به معنای آن است که دلگرم و بانشاط هستیم و آینده را با نشاط می‌بینیم.

روحانی با بیان ایکه مجوزهایی که برای تولید بخش‌ها و کارخانجات مختلف نسبت به سال گذشته افزایش داشته به معنی امید داشتن است زیرا اگر وجود نداشت افزایشی صورت نمی‌گرفت، تصریح کرد: تولید فولاد در دنیا ۳.۵ درصد و در ایران ۶.۵ درصد است یعنی اینکه در مسیر درست حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مدیرعامل کارخانه فولاد بافت می گوید راه اندازی امروز این کارخانه در سایه برجام بوده است و آنهایی که نمی‌توانند این واقعیت را بدانند؛ باید خوب درک کنند، گفت: تمام تحولی که در پارس جنوبی در طول چند سال توانستیم افتتاح کنیم؛ بخاطر برجام بود و تمام کمپرسورها و بخش های مهم در گمرکات خوابیده بودند و با برجام راه آن ها باز شد.

روحانی تصریح کرد: قدرت دیپلماسی، قدرت علم، قدرت حرف زدن برای ما افتخار است.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.