رهبر انقلاب: مطرح شدن مسئله قدس در بیش از ۱۰۰ کشور، نشانه جاذبه امام خمینی است

رهبر انقلاب در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی فرمودند: در حالیکه خبر خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را میشنوید، مسئله قدس در بیش از ۱۰۰ کشور مطرح بشود. این نشانه جاذبه امام است که بعد از ۳۰سال همچنان وجود دارد.

کد خبر : 100175
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 خرداد 1398 - 15:19

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، رهبر انقلاب در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) فرمودند: عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث می‌شود که امسال در حالیکه خبر خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را میشنوید، مسئله قدس در بیش از ۱۰۰ کشور مطرح بشود. این نشانه جاذبه امام است که بعد از ۳۰سال همچنان وجود دارد. هیچ جاذبه ای با این نمیتواند برابری کند. من همینجا از مردم عزیزمان از اعماق دل، بخاطر آن حضور پرشکوه در سراسر کشور تشکر میکنم.

ایشان فرمودند: در این سی سال، تلاشها و شیطنتهای زیادی صورت گرفته برای اینکه یاد و نام امام کمرنگ شود و اصول امام، فکر امام و راه امام در اداره کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود. لکن واقعیت این است که جاذبه امام نه فقط کاسته نشده بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است. یک نشانه آن، همین اجتماع عظیم امروز در این عصر ماه رمضان است.

در سی سال پس از امام تلاش های زیادی صورت گرفت یاد و نام او کمرنگ شود؛ اما جاذبه‌ی امام امتداد بیشتری یافت

** امروز درست سی سال از آن روز تلخ تاریخی میگذرد. سی سال از فراق امام محبوب بزرگوار ما. سی سال از آن وداع تاریخی و بدرقه‌ی باشکوه و بی‌نظیر؛ که مردم از امام عزیز و بی‌نظیرشان انجام دادند. در این سی سال تلاش های زیادی صورت گرفته است برای اینکه یاد امام و نام امام کمرنگ شود.  شیطنت های زیادی صورت گرفته است برای اینکه اصول امام، فکر امام، راه امام در اداره‌ی کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود.

** سعی شده است جاذبه‌ی بی‌نظیر امام بزرگوارمان کمرنگ بشود لکن واقعیت تمام به عکس خواسته مخالفان و دشمنان جریان پیدا کرده است واقعیت این است که جاذبه‌ی امام نه فقط کاسته نشده است بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است. یک نشانه آن همین اجتماع عظیم امروز است. سی سال بعد از رحلت امام بزگوار این جمعیت پرشور و عظیم مراسم سالگرد او را در این روز ماه رمضان عصر ماه رمضان در این هوای گرم این جور با نشاط و شور رونق میبخشد در کجای دنیا چنین چیزی نظیر دارد؟

** جاذبه‌ امام را چند روز قبل از این هم در راهپیمایی روز قدس مشاهده کردید و همه‌ی دنیا دیدند. چهل سال پیش امام بزرگوار روز قدس را برای دفاع از مسئله مهم فلسطین ابداع کرد. چهل سال میگذرد اما روز قدس کهنه نشده است.
امسال در بیش از صد کشور در روز قدس به یاد امام بزرگوار راهپیمایی شد، در حالی که سیاستهای استکباری آمریکا و حواشی امریکا و دنباله‌روان آمریکا سعی‌شان این است که مسئله‌ فلسطین را به دست فراموشی بسپرند؛ می‌شنوید این خبرهای خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را. در چنین شرایطی عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث میشود که مسئله ی قدس در این بیش از صد کشور مطرح بشود نه به وسیله به وسیله‌ توده‌ مردم و متن مسلمانها. این نشانه جاذبه امام است که بعد از سی سال از وفات امام همچنان وجود دارد. هیچ جاذبه ای در دنیا با این نمیتواند برابری کند. البته من همینجا فرصت را مغتنم میشمارم و از مردم عزیزمان از اعماق دل تشکر میکنم به خاطر آن حضور پرشکوه و آبرومند در روز جمعه ی آخر ماه مبارک رمضان در سراسر کشور اجتماعات عظیم مردم وارد میدان شدند. مردم حقیقتا در عمل به توصیه امام کوتاهی نکردند و نمی‌کنند.

** این جاذبه‌ی بی نظیر امام بزرگوار ناشی از چیست؟ امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را خدا به او داده بود که این خصوصیات در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود.امام انسانی بود شجاع. انسانی بود باحکمت و باتدبیر. انسانی بود پارسا و پرهیزگار و دلبسته‌ی به خدای بزرگ. دلباخته‌ی ذکر الهی. امام مردی بود ظلم‌ستیز؛ با ظلم کنار نمی‌آمد. با ظلم مبارزه میکرد.  حامی مظلوم و استکبار‌ستیز بود. امام مردی بود عدالتخواه. طرفدار مظلومان و حامی مظلومان بود. با مردم صادق بود. با مردم همانطور سخن میگفت که دل او بود و احساس قلبی او بود. در راه خدا اهل مجاهدت بود. آرام نمی‌نشست، دائم در راه مجاهدت بود. این خصوصیات در امام مجتمع شده بود. هر کسی با این خصوصیات باشد دلها به سمت او جذب میشود.

خب یکی از خصوصیت های امام که بنده امروز درباره‌ آن امروز بیشتر صحبت میکنم، خصوصیت مقاومت و ایستادگی است. آن چیزی که امام را در هیئت یک مکتب و اندیشه و یک فکر و یک راه مطرح کرد برای زمان خود برای تاریخ، آن خصوصیت مقاومت است. در مقابل مشکلات و موانع و در برابر طاغوتها امام، مقاومت خودش را به رخ همه دنیا کشید. در دروان مبارزات، خیلی ها خسته شدند، خیلی ها مشرف به ناامیدی شدند اما امام ایستاد محکم بدون ذره ای عقب نشینی.بعد از پیروزی انقلاب هم فشارها از نوع دیگر و به صورت همه جانبه تر در مقابل امام ظاهر شد امام باز هم اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد. تهدید و تطمیع و فریب در امام، مطلقا اثر نمیگذاشت. دشمن نمیتوانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین مبین اسلام دچار اختلال بکند.

** معنای مقاومت چیست؟ مقاومت یعنی انسان یک راهی را انتخاب کند که آن راه را حق می‌داند. راه درست می‌داند و در این راه شروع به حرکت کند و موانع نتوانند او از حرکت در این راه متوقف کند. امام اینجوری بود. راهی را انتخاب کرده بود و در این راه حرکت می‌کرد. این راه چه بود که امام بر آن حرف ایستادگی می‌کرد؟ حرف امام حاکمیت دین خدا و مکتب الهی بر جامعه مسلمین و بر زندگی عموم مردم بود. بعد از آن که توفیق این را پیدا کرد که بر موانع غلبه پیدا کند و نظام جمهوری اسلام تشکیل بدهد. اعلام کرد که ما نه ظلم می‌کنیم و نه زیر بار ظلم می‌رویم. این حرف امام از متن دین و قرآن گرفته شده است. بدیهی هست این حرف، دشمنان گردن‌کلفتی در دستگاههای استکباری در عالم دارد لذا دشمنی ها از روز اول شروع شد.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.