رمان «نقاش سکوت» منتشر شد

رمان «نقاش سکوت» نوشته الکس میکلیدس با ترجمه سامان شهرکی توسط نشر «خزه» منتشر شد.

کد خبر : 103852
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مرداد 1398 - 7:02

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، رمان «نقاش سکوت» نوشته الکس میکلیدس به‌تازگی با ترجمه سامان شهرکی توسط نشر «خزه» منتشر شده است.

این رمان، دربرگیرنده داستان زن نقاشی است که همسر خود را به قتل می‌رساند، اما پس از آن، سکوت اختیار می‌کند و حتی حاضر به دفاع از خود نمی‌شود. سال‌ها بعد، یک روانپزشک  وارد داستان می‌شود و اعلام می‌کند که آمده است تا قفل سکوت این زن را بشکند و به راز سربه‌مهر او پی ببرد. اما خود او گذشته‌ای تاریک دارد و به نظر می‌رسد که همه حقیقت را نمی‌گوید…

از این‌رمان به‌تازگی ترجمه دیگری با عنوان «بیمار خاموش» توسط نشر سنگ منتشر و راهی بازار نشر شده است.

الکس میکلیدس، نویسنده این رمان، اصالتی یونانی دارد و در «نقاش سکوت» فاجعه‌ای امروزین را با تئوری‌های روان‌شناختی و اساطیر یونانی درهم‌آمیخته است. از همین روست که مجله اینترتیمنت ویکلی درباره این رمان گفته است: «یک هیجان تازه و فراموش‌نشدنی. ترکیب تعلیق‌های هیچکاک، طرح‌های آگاتا کریستی و تراژدی‌های یونان باستان.» ای.جی.فین نویسنده کتاب مشهور «زنی پشت پنجره» هم پس از چاپ «نقاش سکوت» درباره آن از این توصیف استفاده کرد: «یک داستان مهیج واقعی».

«نقاش سکوت» را می‌توان کتاب اولین‌ها نامید؛ اولین رمان الکس میکلیدس از همان هفته اول انتشار در صدر فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و بعد از گذشت هفته‌های اول، همچنان در رتبه اول ماند. فیلمنامه «شیطانی که می‌شناسی» اثری است که الکس میکلیدس پیش از چاپ این‌رمان به واسطه آن برای خودش اسم و رسمی فراهم کرده بود.

مجله تورندایک پرس پیش‌بینی کرده است پرفروش‌ترین کتاب فصل امریکا «نقاش سکوت» باشد.

این کتاب با ۳۲۸ صفحه و قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده است.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.