دمکرات های سنای آمریکا لایحه تحریم علیه ایران را تایید نکردند

نمایندگان دمکرات مجلس سنای آمریکا در اعتراض به ادامه تعطیلی دولت این کشور ؛ از تایید لایحه ای در مورد اعمال تحریم های جدید علیه ایران ، سوریه و روسیه خودداری کردند.

کد خبر : 92767
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دی 1397 - 12:09

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، این لایحه با عنوان ‘تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه’ به دنبال هدف قرار دادن سوریه و هم پیمانانش ( روسیه و ایران) با تحریم های جدید و تقویت همکاری های امنیتی واشنگتن با اسرائیل و اردن بود.
این لایحه تنها از حمایت ۵۶ نفر از ۱۰۰ سناتور برخوردار شد اما برای بررسی بیشتر به ۶۰ رای نیاز داشت.
تصمیم دمکرات ها در ایجاد مانع برای تصویب این لایحه در حالی اتخاذ شد که تعطیلی دولت آمریکا موجب تنش هایی میان دمکرات ها و دونالد ترامپ شده است.
«کریس وان هولن» سناتور دمکرات در صفحه توییترش نوشت که دمکرات های سنا باید مانع از تصویب هر لایحه غیرمرتبط با بازگشایی دولت آمریکا شوند.
دولت فدرال آمریکا در زمان حاضر تعطیل شده و ترامپ درخواست پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای ساخت دیوار مرزی کرده است اما دمکراتهای مجلس نمایندگان که اکثریت قوی تشکیل داده اند، از قبول درخواست مالی او امتناع می کنند. 
ترامپ پیشتر گفته بود که امیدوار است با اعلام شرایط فوق العاده بتواند بودجه لازم برای ساخت دیوار را اخذ کند.
دمکراتهای مجلس نمایندگان، ساخت دیوار را نوعی ‘ظاهر سازی’ دانسته و تهدید امنیتی در مرز مکزیک را ‘ناچیز’ می خوانند و به هیچ وجه نمی خواهند کوتاه بیایند.
بدین ترتیب آنان برای اختصاص بودجه برای امنیت مرزی آمادگی دارند؛ اما آنها برای ساخت دیوار که مشخصه تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ بود، بودجه تصویب نخواهند کرد.
اما ترامپ می گوید ساخت دیوار برای امنیت مرزی ضروری است.
ترامپ تاکید کرده که تعطیلی دولت تا زمان اختصاص بودجه برای ساخت دیوار ادامه خواهد داشت.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.