دستور رئیس‌جمهور به بانک مرکزی برای تأمین سرمایه‌درگردش واحدهای تولیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت تأمین نقدینگی و مواد اولیه واحدهای صنعتی در سال ۹۸، از دستور رئیس‌جمهور به بانک مرکزی برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خبر داد.

کد خبر : 97376
تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردین 1398 - 11:31

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا رحمانی در حاشیه بازدید از چند پروژه صنعتی در کرمانشاه، با بیان اینکه حفظ تولید مستلزم تأمین نقدینگی و مواد اولیه است، گفت:‌ نقدینگی واحد تولیدی، مانند آب برای مزرعه است که این موضوع در اولویت‌های دولت قرار گرفته و در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی درباره آن تصمیم‌گیری شده است.
وی افزود: در همین ارتباط، رئیس جمهوری به بانک مرکزی دستور دادند سیستم بانکی سرمایه در گردش لازم برای حفظ وضع موجود تولید را تأمین کند و ما نیز به‌عنوان متولی بخش صنعت پیگیر خواهیم بود.

رحمانی افزایش ساخت داخل، گسترش معادن، بهبود فناوری واحدهای صنعتی، مسائل لجستیک، اصلاح نظام تنظیم و نظارت بازار و افزایش صادرات را اولویت‌های وزارت صنعت خواند و گفت: تحقق شعار رونق تولید مستلزم فروش است که در این بین صادرات فرصت خوبی برای فعال کردن ظرفیت‌های مازاد کشور و افزایش تولید است؛ چراکه صنعت کشور در بسیاری از محصولات بیشتر از نیاز کشور تولید دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سال گذشته بیشترین صادرات به عراق از سوی ایران بوده است که باید از همه ظرفیت‌ها برای حفظ و بهبود این وضعیت استفاده کنیم.

وی درباره پروژه‌های صنعتی درحال احداث استان کرمانشاه اظهار کرد: واحد قوطی‌سازی زمزم با ۶۰۰ میلیارد تومان احداث شده و در مرحله افتتاح قرار دارد، همچنین واحد تولیدی فرش زاگرس با تکنولوژی روز دنیا نیز در حال احداث است که محصولات این شرکت توان و بازار صادرات دارند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.