حمله روزنامه‌های اصلاح‌طلب به واعظی

مصاحبه روز گذشته واعظی با تسنیم درباره عدم ائتلاف دولت با اصلاح طلبان با واکنش فعالان و رسانه‌های اصلاح‌طلب روبرو شد.

کد خبر : 92772
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 دی 1397 - 3:34

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، واعظی بار دیگر اظهارات قبلی خود درباره عدم ائتلاف روحانی با  اصلاح ‌طلبان  در انتخابات ۹۲ و ۹۶ که با واکنش تند چهره‌های اصلاح  طلب همراه شد  را تکرار کرده است.

رئیس دفتر روحانی درباره اظهارات سعید حجاریان  در رابطه با  ائتلاف اصلاح‌طلبان با روحانی گفته است: “ائتلاف در ذهن برخی این معنی را می‌دهد که هر فرد و هر گروهی که از کسی حمایت کرده به‌معنی ائتلاف آن گروه با جریان پیروز بوده است، نه! ما می‌گوییم اینها همراهان بودند و با ما کار کردند.”

واعظی ادامه می‌دهد: “ائتلاف در ادبیات سیاسی به این معنی است که ما بنشینیم  قول و قرار بگذاریم  که دولت را چطوری تشکیل بدهیم،‌ چند نفر از این طرف و چند نفر از آن طرف در دولت باشند. چه‌مقدار سهم وزیر و چه‌مقدار سهم استاندار دارند، پس ما چنین ائتلافی با هیچ گروهی از جمله اصلاح طلبان نداشتیم.”

اظهارات روز گذشته  واعظی که واکنش برخی چهره‌های اصلاح طلب از جمله محمدعلی ابطحی (لینک خبر) را به همراه داشت، مورد توجه برخی روزنامه‌های جریان اصلاحات نیز قرار گرفت.

روزنامه قانون با تیتر “تفرقه خزنده” به اظهارات واعظی واکنش نشان داده است.  تحلیل این روزنامه اصلاح‌طلب از سخنان واعظی این است که  نیروهای جریان اعتدال و توسعه در حال ادامه اجرای  سیاست‌های آسیب‌زای خود هستند.

پایگاه خبر ججین


روزنامه شرق نیز از اظهارات واعظی با تعبیر “تمامیت‌خواهی با چاشنی بدعهدی” یاد کرده است. این روزنامه همچنین اشاره‌ای به واکنش برخی  فعالان اصلاح‌طلب از جمله اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی و احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت به سخنان واعظی داشته است.

شرق در گزارش خود می‌نویسد: “محمود واعظی چند وقتی است علیه اصلاح طلبان سخن می‌گوید و این روند را متوقف نمی‌کند.او روز گذشته در آخرین اظهارنظر خود گفت: “حزب اعتدال تنها حزبی بود که در سال ۹۲، زمانی که همه می‌گفتند چرا حمایت می‌کنید، بیانیه‌ داد. ایستاد و استان‌ به استان سفر کرد تا پیروزی حاصل شد.”

این روزنامه اصلاح طلب ادامه می‌دهد: چنین سخنی این موضوع را به مخاطب القا می‌کند که گویا عامل اصلی پیروزی حسن روحانی در انتخابات، فعالیت‌های حزب اعتدال و توسعه بوده است. البته بخشی از این سخن را خود واعظی نیز تایید می‌کند. چنانکه چند روز پیش ادعا کرده بود پیروزی روحانی در انتهابات منحصرا به دلیل حمایت اصلاح طلبان نبوده است. چنین دیدگاهی در عین حال که با انتقاد نیروهای اصلاح‌طلب روبرو شده، اما رئیس دفتر روحانی همچنان بر موضع پیشین خود اصرار دارد و با حاتی عجیب هر روز بر دامنه آن می‌افزاید و شاید فراموش کرده است که اگر “تَکرارها” در کار نبود و اگر تمام شخصیت‌های جریان اصلاحات پست دولت نمی‌ایستادند، بعید بود بدنه اصلی اجتماعی  با قاطعیت روحانی را انتخاب کنند.

پایگاه خبر ججین


روزنامه آرمان نیز با تیتر واعظی طلبکار شد به استقبال اظهارات رئیس دفتر روحانی رفته است. این نشریه اصلاح‌طلب نیز با گریزی به واکنش ابطحی به سخنان واعظی نوشته است: “اطلاح طلبان باید مجسمه واعظی را طلا بگیرند.”

پایگاه خبر ججین

انتهای پیام/

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.