حقیقتی عجیب از جسم انسان پس از مرگ!

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که برخی سلول‌های ما تا چند روز یا حتی چند هفته پس از مرگ برای ادامه‌ی زندگی مبارزه می‌کنند.

کد خبر : 19996
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 - 5:46

 

 به گزارش پایگاه خبری “ججین، پژوهش‌ها نشان داد که مرگ به طور ناگهانی همه‌ی اجزای بدن انسان را متوقف نمی‌کند، بلکه مرگ نوعی فرآیند آرام و تدریجی است. اما نکته‌ی عجیب‌تر آن است که «سلول‌های بنیادی» بدن انسان پس از مرگ همچنان برای زنده ماندن می‌جنگند و مبارزه می‌کنند.

یک مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که برخی سلول‌های ما تا چند روز یا حتی چند هفته پس از مرگ برای ادامه‌ی زندگی مبارزه می‌کنند.

مرگ امری محتوم برای نوع بشر است، همانطور که همه می‌دانند مرگ تمام اجزای بدن انسان را از کار می‌اندازد و متوقف می‌کند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که جسم انسان پس از مرگ برای زنده ماندن از پا نمی‌نشیند.

آنچه که درباره اش سخن می‌گوییم نتیجه‌ی پژوهشی است که در مجله‌ی علمی Open Biology چاپ شده است. پژوهشگران در این تحقیقات سلول‌های بدن را پس از توقف خون در بدن و مرگ مهمترین اجزای آن بررسی کردند.

پژوهش آن‌ها نشان داد که مرگ به طور ناگهانی همه‌ی اجزای بدن انسان را متوقف نمی‌کند، بلکه مرگ نوعی فرآیند آرام و تدریجی است. اما نکته‌ی عجیب‌تر آن است که «سلول‌های بنیادی» بدن انسان پس از مرگ همچنان برای زنده ماندن می‌جنگند و مبارزه می‌کنند.

این اکتشاف می‌تواند محققان را برای دستیابی به درمان برخی از بیماری‌های مزمن در آینده یاری کند، زیرا سلول بنیادی مادرِ تمام سلول‌ها است و توانایی تبدیل به تمام سلول‌های بدن را دارد. این سلول‌ها توانایی خود نوسازی و تمایز به انواع سلول‌ها از جمله سلول‌های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی را دارند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که برخی سلول‌های ما تا چند روز یا حتی چند هفته پس از مرگ برای ادامه‌ی زندگی مبارزه می‌کنند. العالم – گوناگون پژوهش‌ها نشان داد که مرگ به طور ناگهانی همه‌ی اجزای بدن انسان را متوقف نمی‌کند، بلکه مرگ نوعی فرآیند آرام و تدریجی است. اما نکته‌ی عجیب‌تر آن است که «سلول‌های بنیادی» بدن انسان پس از مرگ همچنان برای زنده ماندن می‌جنگند و مبارزه می‌کنند. یک مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که برخی سلول‌های ما تا چند روز یا حتی چند هفته پس از مرگ برای ادامه‌ی زندگی مبارزه می‌کنند. مرگ امری محتوم برای نوع بشر است، همانطور که همه می‌دانند مرگ تمام اجزای بدن انسان را از کار می‌اندازد و متوقف می‌کند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که جسم انسان پس از مرگ برای زنده ماندن از پا نمی‌نشیند.

 

آنچه که درباره اش سخن می‌گوییم نتیجه‌ی پژوهشی است که در مجله‌ی علمی Open Biology چاپ شده است. پژوهشگران در این تحقیقات سلول‌های بدن را پس از توقف خون در بدن و مرگ مهمترین اجزای آن بررسی کردند. پژوهش آن‌ها نشان داد که مرگ به طور ناگهانی همه‌ی اجزای بدن انسان را متوقف نمی‌کند، بلکه مرگ نوعی فرآیند آرام و تدریجی است. اما نکته‌ی عجیب‌تر آن است که «سلول‌های بنیادی» بدن انسان پس از مرگ همچنان برای زنده ماندن می‌جنگند و مبارزه می‌کنند. این اکتشاف می‌تواند محققان را برای دستیابی به درمان برخی از بیماری‌های مزمن در آینده یاری کند، زیرا سلول بنیادی مادرِ تمام سلول‌ها است و توانایی تبدیل به تمام سلول‌های بدن را دارد. این سلول‌ها توانایی خود نوسازی و تمایز به انواع سلول‌ها از جمله سلول‌های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی را دارند.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.