تسهیلاتی برای صدور روادید اتباع ایرانی ایجاد شده است

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با تاکید براینکه تسهیلاتی در مورد صدور روادید برای اتباع ایرانی ایجاد شده است، گفت: اما با هیچ کشوری تاکنون لغو روادید نکرده‌ایم.

کد خبر : 75303
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 5:05

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”،بنیاد حسین‌اف در گفت‌وگو با ایسنا ،در خصوص مسئله لغو روادید میان ایران و آذربایجان گفت: همانطور که می‌دانید جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران بزرگترین مرز را دارد اما ما به خاطر اشغال سرزمین هایمان با هیچ  کشوری لغو روادید نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: البته با چند کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در مورد صدور روادید تسهیلاتی ایجاد شده که یکی از آنها سامانه‌ای است که ویزای الکترونیک صادر می کند و اتباع ایرانی نیازی ندارند که به سفارت یا سرکنسولگری مراجعه کنند. حتی می توانند از منزل وارد این سامانه شده و نسبت به درخواست ویزا اقدام کنند.

سفیر آذربایجان در تهران همچنین بیان کرد: سرکنسولگری آذربایجان در تبریز هم ویزا صادر می کند ضمن اینکه از ۱۵ مارس ۲۰۱۸ یعنی تقریبا دو ماه پیش برای اتباع ایرانی در فرودگاه ویزا صادر می شود.

این دیپلمات آذربایجانی در پایان اظهار کرد: در واقع در بدو ورود برای اتباع از ۹ می در مرز جلفا و یک مرز دیگر ویزا صادر می شود و اینها تسهیلاتی است که ایجاد شده و در مسیر لغو است اما با هیچ کشوری لغو روادید نکرده ایم.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.