ترامپ: نیکی هیلی آخر سال از سمتش کنار می‌رود/ ایرانی‌ها برای یک توافق واقعی جلو خواهند آمد

رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید که دولت ایالات متحده بعدا از نیکی هیلی در جایگاه‌های دیگری استفاده خواهد کرد.

کد خبر : 87067
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 - 17:29

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، رئیس جمهوری آمریکا با برگزاری کنفرانسی خبری، درباره آینده نیکی هیلی سخن گفت.

ترامپ در این کنفرانس خبری اعلام کرد که نیکی هیلی، شش ماه پیش به وی گفته بود که می‌خواهد در پایان دوره ۲ ساله سفارتش نزد سازمان ملل، مدتی را استراحت کند.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا، نیکی هیلی، قرار است تا پایان سال جاری میلادی به مأموریتش در سازمان ملل ادامه دهد.

ترامپ همچنین افزود دولت آمریکا بعدا از نیکی هیلی در جایگاه‌های دیگری استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی از هیلی تمجید کرد و او را «فردی بسیار خاص برای من» و «شخصی عالی» توصیف کرد.

نیکی هیلی در ادامه این کنفرانس خبری خطاب به خبرنگاران تأکید کرد که «برای رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نامزد نخواهد شد»؛ وی تصریح کرد برای انتخاب دوباره ترامپ در سال ۲۰۲۰ تلاش و تبلیغ خواهد کرد.

نیکی هیلی افزود که عهده‌داری سمت سفیر آمریکا نزد سازمان ملل «افتخاری برای تمام طول زندگی است.»

دونالد ترامپ در ادامه این کنفرانس خبری خود در خصوص دیدار دوم با کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی گفت که سه تا چهار مکان برای این دیدار تعیین شده است.

ترامپ همچنین در خصوص سرنوشت نامعلوم جمال خاشقجی، نویسنده مشهور سعودی گفت که از جزئیات مرتبط با سرنوشت وی مطلع نیست.

ساعتی پیش بود که رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا استعفای نیکی هیلی از سمتش به عنوان سفیر و نماینده دائم ایالات متحده نزد سازمان ملل را پذیرفته است.

نیکی هیلی از اعضای اصلی هدایت‌کننده تیم سیاست خارجی دولت ترامپ بوده است که با همراهی مایک پامپئو و جان بولتون، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری، مثلث سیاست تهاجمی ترامپ در عرصه دیپلماسی را تشکیل می‌دادند.

ترامپ: در زمان آغاز به کارم این پرسش مطرح بود که ایران چه زمانی بر خاورمیانه مسلط می‌شود

رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از کنفرانس خبری و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران گفت: ایران، همانند یک مشکل بزرگ واقعی بود، و این پرسش مطرح که چه زمانی بر خاورمیانه مسلط می‌شوند. پیش از آنکه به اینجا بیایم. اما هم‌اکنون ایران[ها] برای حیات [و بقایشان] مبارزه می‌کنند. آن‌ها در تمامی شهرها شاهد شورش هستند. تورم افسارگسیخته اقتصادشان را از بین می‌برد … و زمانی می‌رسد که احتمالا برای یک توافق واقعی [جلو] خواهند آمد، نه توافق مسخره‌ای که پیشتر انجام داده بودند، که برای من غیرقابل بود، خواهیم دید که چه می‌شود. اما یک تفاوت در خصوص ایران در زمانی که به اینجا آمدم، در واقع تا یک روز پیش از اینکه به اینجا بیایم [و شرایط کنونی وجود دارد]، همچنین اگر به کره شمالی نگاهی بیاندازید، چیزی به مثابه یک مشکل بالقوه ویرانگر وجود داشت، اما هم‌اکنون روابط بسیار خوب است. مایک پامپئو، وزیر خارجه به تازگی از کره شمالی آمد، وی دیداری عالی داشت. وی همچنین در چین بود و همچنین با بسیاری از رهبران آسیا گفتگو کرد. وی دیداری بسیار خوب با کره شمالی داشت.

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.