“تخلف کثیف” یک فروشگاه زنجیره‌ای معروف در عرضه محصولات پروتئینی تاریخ مصرف گذشته

برخی از شعب یک فروشگاه‌ زنجیره‌ای معروف در سطح شهر تهران، زمانی که تاریخ مصرف درج شده بر روی بسته‌بندی محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و … محصولاتشان به اتمام می‌رسد، به جای مرجوع کردن این محصولات، در ساعات پایانی شب، کارمندان و کارگران …

کد خبر : 90056
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 آذر 1397 - 4:00

 

به گزارش پایگاه خبری ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، چند سالیست که فروشگاه‌های زنجیره‌ای ریز و درشت به‌صورت قارچ‌گونه‌ تمام گوشه و کنار شهر‌های بزرگ و کوچک کشورمان را قبضه کرده‌اند و به مدد پشتوانه مالی و سرمایه‌ای عظیم خود، تمام ابزار‌های تبلیغاتی کشور را نیز به خدمت خود گرفته‌اند و با تبلیغات ۲۴ ساعته خود از طریق تمام شبکه‌های رسانه ملی و سایر اشکال تبلیغاتی، نبض عمده فروش محصولات غذایی، بهداشتی و مصرفی روزانه خانوارهای ایرانی را به دست گرفته‌اند.

گذشته از تبعات اقتصادی گسترش بی‌ضابطه و قارچ‌گونه این فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای خرده کسب‌وکارهای توده مردم که فاقد پشتوانه‌های سرمایه‌ای بزرگ هستند، هر روز شاهد نوع خاص و ویژه‌ای از شگرد‌ها، رانت‌ها و تخلفات ریز و درشت از سوی صاحبان این فروشگاه‌ها برای حاکمیت بیشتر و بیشتر بر بازار مصرف کشور هستیم که نتیجه آن، اغوای طیف گسترده‌تری از مردم، تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و ورشکستگی روزانه و هرچه بیشتر خرده‌ کسب‌و‌کارهای توده مردم است.

اما متاسفانه اخیراً برخی از این فروشگاه‌های زنجیره‌ای که اتفاقاً بیشترین حجم تبلیغات اغواکننده را در رسانه ملی دارند، برای کسب سود بیشتر به شیوه زشت و البته خطرناک “دست‌کاری تاریخ مصرف و انقضای محصولات فاسدشدنی” خود روی آورده‌اند!

داستان از این قرار است که برخی شعب این فروشگا‌های زنجیره‌ای که اتفاقاً در تبلیغات پرحجم خود در صدا و سیما، “تازگی، به‌روز بودن و بهداشتی بودن” محصولات پروتئینی خود را به رخ می‌کشند، در اقدامی بسیار خطرناک مبادرت به عرضه مجدد محصولات پروتئینی تاریخ مصرف گذشته خود با بسته‌بندی و تاریخ جدید می‌کنند!

بنابر مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از برخی از شعب این فروشگاه‌ زنجیره‌ای خاص در سطح شهر تهران، این شعب زمانی که تاریخ مصرف درج شده بر روی بسته‌بندی محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و … محصولاتشان به اتمام می‌رسد به جای مرجوع کردن این محصولات، در ساعات پایانی شب، کارمندان و کارگران شعبه مربوطه را وادار به کندن لیبل و بسته‌بندی این دسته از محصولات پروتئینی تاریخ مصرف گذشته و درج تاریخ جدید و بسته‌بندی مجدد این محصولات فاسدشدنی می‌کنند!

در ادامه، این محصولات پروتئینی تاریخ مصرف گذشته با لیبل‌های به‌روز شده تاریخ مصرف و البته با سلفون‌های شیک و زیبا در ردیف قفسه‌های رنگارنگ و در کنار سایر محصولات اغواکننده این فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند و به مردم بخت‌برگشته‌ای که فریب تبلیغات این فروشگا‌های زنجیره‌ای را خورده‌اند به‌عنوان محصولات پروتئینی “بسیار سالم و تازه” قالب می‌شوند! به همین راحتی و به همین خشمزگی ….

متولی برخورد با تخلفات ریز و درشت این فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای پرتعداد و ثروتمند کیست؟ و دقیقاً تا به امروز چه تعداد از این دست تخلفات از سوی مراجع ذی‌ربط کشف و با متخلفان برخورد شده است؟!

قطعاً بازی با سلامت مردم از طریق ارتکاب به چنین تخلفاتی و فریب مردم از طریق تبلیغات مستمر و پرحجم این فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گناه گوچکی نیست که بتوان چشم‌ها را بر روی آن بست و این مسئله، برخورد‌های بسیار قاطع‌تر و اطلاع‌رسانی دقیق مراجع قضایی و انتظامی درباره چنین تخلفاتی را می‌طلبد.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.