تحرکات ارتش ترکیه در سوریه

ارتش ترکیه علاوه بر اعزام یگان‌های تکاور به پست‌های دیدبانی خود در ادلب، چندین فروند موشک‌انداز در مرز سوریه مستقر کرد.

کد خبر : 112429
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 بهمن 1398 - 11:26

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با افزایش تهدیدات دولت آنکارا علیه سوریه در خصوص عملیات ضد تروریستی در ادلب، ارتش ترکیه یگان‌های ویژه خود را در استان ادلب مستقر کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، یگان‌های تکاوری ویژه ارتش ترکیه از شامگاه گذشته از طریق گذرگاه مرزی واقع در شهر «ریحانلی» خود را به استان ادلب در سوریه رسانده و در پست‌های دیدبانی ترکیه مستقر شدند.

بر این اساس، علاوه بر اعزام تکاور و نیروی ویژه در پست‌های دیدبانی ترکیه در ادلب، ارتش این کشور چندین فروند سامانه موشک‌انداز در مرز سوریه مستقر کرد.

خبرنگار روزنامه آلمانی «بیلد» نیز دقایقی پیش با انتشار تصاویر زیر در صفحه شخصی توئیتر خود، نوشت «ارتش ترکیه در حال ساخت خط دفاعی عظیمی در منتهی‌الیه غرب استان حلب است» تا پیشروی نیروهای سوری را متوقف کند.

پایگاه خبر ججین
برای اندازه بزرگتر اینجا کلیک کنید

افزایش تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه در حالی است که مسئولان مختلف این کشور طی روزهای اخیر به بهانه کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان خود در عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در ادلب، دمشق را به اقدام نظامی تهدید کردند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته با بیان اینکه در عملیات ارتش سوریه در ادلب تا کنون ۱۴ نظامی ترکیه‌ای کشته و ۴۵ نفر زخمی شدند، سوریه و متحدانش را اینگونه تهدید کرد: «اگر خون سربازان ما ریخته شود، مهم نیست چه کسی پشت آن است، یا چقدر فکر می‌کند که قدرتمند است، من صراحتاً [به آنها] می‌گویم، شما امن نخواهید بود».

تهدیدهای ترکیه در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.