بیکاری یک‌ نفر از چهار جوان زنجانی در زمستان گذشته

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: بر اساس طرح آمارگیری در زمستان سال گذشته از هر چهار جوان زنجانی، یکی بیکار بود.

کد خبر : 75374
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 10:07

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، ایرج امینی  با اشاره به گزیده نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار استان زنجان زمستان سال گذشته، اظهار کرد: نرخ بیکاری یکی از شاخص‌های کلان اقتصادی است که برای ارزیابی شرایط اقتصادی هر جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد طرح آمارگیری از نیروی کار مهمترین منبع داده‌های مربوط به شاخص‌های اشتغال و بیکاری است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس نتایج این طرح، نرخ بیکاری استان زنجان در فصل زمستان سال گذشته معادل ۱۱.۲ درصد بوده که نرخ بیکاری مناطق شهری استان ۱۲.۵ درصد و مناطق روستایی ۹ درصد بوده است همچنین نرخ بیکاری کشور در این فصل ۱۲.۱ درصد بوده که این نرخ در مناطق شهری کشور ۱۲.۹ درصد و در مناطق روستایی کشور ۹.۸ درصد بوده است.

وی افزود:  بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری استان زنجان نشان می‌دهد این نرخ نسبت به فصل زمستان سال قبل ۸ دهم‌درصد افزایش یافته و نرخ بیکاری استان در فصل زمستان ۱۳۹۵ معادل ۱۰.۴ درصد بوده است همچنین بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کشور نیز نشان می‌دهد این نرخ نسبت به فصل زمستان سال قبل ۴ دهم‌درصد کاهش داشته و نرخ بیکاری کشور در فصل زمستان ۱۳۹۵ معادل ۱۲.۵ درصد بوده است.

امینی خاطرنشان کرد: مقایسه نرخ بیکاری استان نسبت به کشور نشان می‌دهد در فصل زمستان سال گذشته، نرخ بیکاری استان ۹ دهم‌درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است. همچنین بررسی و مقایسه نرخ بیکاری نقاط شهری و روستایی کشور و استان نشان می‌دهد نرخ بیکاری نقاط شهری استان ۴ دهم‌درصد و نرخ بیکاری نقاط روستایی استان ۸ دهم‌درصد کمتر از کشور است.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، یادآور شد: نتایج نرخ بیکاری جوانان ۲۴-۱۵ ساله نشان می‌دهد که ۲۳.۳ درصد از جمعیت فعال ۲۴-۱۵ ساله استان بیکار بوده‌اند و این در حالی است که در کشور نرخ بیکاری جوانان ۲۴-۱۵ ساله برابر ۲۹.۲ درصد جمعیت بوده به عبارت دیگر در فصل زمستان سال گذشته از جوانان فعال واقع در سن ۲۴-۱۵ ساله استان زنجان و کشور به ترتیب از هر۴ و ۳  نفر جوان فعال، یک نفر بیکار بوده است.

 

 

 

 



 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.