بهترین‌ها باید در اختیار مردم باشد/ سرزنش‌ها را تحمل می‌کنیم

وزیر بهداشت با بیان این که ضمن احترام و حمایت از تولید داخل، در جایی که جان مردم مبنا و هدف است باید بهترین‌های دنیا را در اختیارشان بگذاریم، گفت: این کار راه و رسم ما در وزارت بهداشت است که البته برایش سرزنش هم شده‌ایم؛ ما سرزنش‌ها را تحمل می‌کنیم، اما مهم این است که بهترین امکانات، تجهیزات و داروها باید در اختیار مردم باشد.

کد خبر : 87056
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 - 11:27

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم رونمایی از ۷۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته که به طور همزمان در تهران و بندرعباس صورت گرفت،  گفت: ابتدا به روح شهدای انقلاب اسلامی و همچنین همکارانم در اورژانس کشور که در مسیر خدمت‌رسانی جان‌شان را از دست دادند،  درود می‌فرستم. خوشحالیم که امروز بخش دیگری از ناوگان خدمت رسانی اورژانس کشور ارتقا یافته و تکمیل می‌شود و مجموعا ۷۰۰ دستگاه آمبولانس به تعداد آمبولانس‌ها در اقصی نقاط کشور اضافه می‌شود.

وی افزود: خاطرم است که در سال ۹۴ در هیات وزیران مهندس نعمت‌زاده برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس قانع کردیم و حمایت و تاکید آقای نعمت‌زاده بر حمایت از تولید داخل منجر به قراردادی شد که امروز ثمره آن را می‌بینیم. هرچند که ما علاقه داشتیم این وفای به عهد زودتر و در سال ۹۵ انجام شود و بتوانیم زودتر این آمبولانس‌ها را در اختیار داشته باشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: به هرحال امروز از ۸۰۰ آمبولانسی که قرار بود به ما بدهند ۳۰۰ دستگاه را امروز توزیع می‌کنیم و اگر همتی باشد که فکر می‌کنم هست، می‌توان کل قرارداد را عملیاتی کرد. امیدوارم ۵۰۰ دستگاه دیگر به طوری عملیاتی شود که به نوعی جبران مافات شده و اسباب رضایت مردم فراهم شود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: از طرفی معاونت توسعه وزارت بهداشت نیز ۴۰۰ دستگاه آمبولانس را برای مناطق صعب العبور وارد کشور کردند که امروز در بندرعباس ترخیص و وارد ناوگان کشور می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه تلاش بر این است تا بتوانیم زمان حضور اورژانس در سر صحنه حادثه را به حداقل برسانیم، گفت: باید این اقدام هم از طریق هوا، دریا و اورژانس زمینی و موتورآمبولانس‌ها انجام شود و در اورژانس همه در خدمت این هدف هستند تا بتوانند زمان رسیدن بر بالین بیمار را به حداقل برساند و مطابق استانداردهای بین‌المللی باشد. بر این اساس در چند سال گذشته در دو محور سریع رسیدن بر بالین بیمار و مهارت نیروهای اورژانس کار شده است. باید توجه کرد که بهترین امکانات هم بدون تکنسین ماهر فایده‌ای ندارد بنابراین روز به روز باید بر مهارت و دانش نیروی انسانی افزوده شود.

هاشمی با اشاره به برخی محدودیت‌های سازمان اورژانس گفت: معتقدیم اورژانس را باید متفاوت‌تر از سایر دستگاه‌ها دید، زیرا آنچه در بیمارستان برای بیمار انجام می‌شود فرع بر کاری است که تکنسین اورژانس می‌تواند در لحظه انجام دهد. بنابراین امیدواریم مشکلات سازمان اورژانس با کمک سازمان‌های ذی‌ربط از جمله سازمان برنامه و بودجه رفع شود. در عین حال از کمک گمرک، مجلس شورای اسلامی، ‌ دولت، ‌سازمان برنامه و بودجه و … تشکر می‌کنم.

هاشمی تاکید کرد: فکر می‌کنم حق مطلب این است که اگر بتوانیم جان یک نفر را نجات دهیم انگار که جان همه مردم را نجات داده‌ایم. این در حالی است که در اورژانس نجات جان صدها نفر اتفاق افتاده و اقدامات جدیدی برای پیشگیری از مرگ به دلیل سکته‌های قلبی و مغزی اتفاق افتاده؛ به طوری که اورژانس زمانی که برای فردی سکته‌ای اتفاق می‌افتد در محل حضور یافته و از بالین بیمار تا مسیر و بیمارستان را با استفاده از تکنولوژی و هدایت متخصص قلب و مغز و ورود سریع بیمار به اتاق عمل تسهیل می‌کند و این باعث شده که جان بسیاری از مردم نجات یابد؛ بنابراین هرکس به هر نسبتی به این حوزه کمک کند، به حفظ جان هموطنان عزیزمان کمک کرده است.

هاشمی گفت: ضمن احترام و حمایت از تولید داخل، در جایی که جان مردم مبنا و هدف است باید بهترین‌های دنیا را در اختیارشان بگذاریم. این کار راه و رسم ما در وزارت بهداشت است که البته برایش سرزنش هم شده‌ایم، اما اشکالی ندارد ما سرزنش‌ها را تحمل می‌کنیم، اما آنچه مهم است این است که بهترین امکانات، تجهیزات و داروها باید در اختیار مردم باشد. امیدوارم بتوانیم بیش از این اسباب رضایت مردم را فراهم کنیم؛ چراکه خیلی مهم است در یک روستای دورافتاده و محروم اگر پزشک نیست، حداقل امکانات حمل و نقل اورژانس وجود داشته باشد. این موضوع خیلی آرامش بخش است.

هاشمی ادامه داد: بنابراین حضور آمبولانس و همچنین اطمینان از حضور آمبولانس هوایی باعث می‌شود که افراد مناطق محروم آرامش داشته باشند و اگر چنین امکاناتی نباشد، آنها دائما در اضطراب هستند. باید بدانیم که افراد زیادی در این کشور برای افزایش رفاه و آسایش مردم به صورت گمنام کار می‌کنند که امیدواریم اقدامات‌شان بیشتر و موثرتر شود.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.